Blog - jak pisać, aby mieć wysoką pozycję w Google

7 złotych zasad SEO – jak pisać, aby mieć wysoką pozycję w Google?

Jak napisać artykuł na bloga? Jak osiągnąć 80% wyników w Google SEO, poświęcając jedynie 20% wysiłku? Wystarczy przestrzegać zaledwie kilku poniższych zasad, aby otrzymać lepsze efekty niż większość blogerów i internautów.

1. Jaki problem klienta rozwiązujesz?

Przed rozpoczęciem pisania artykułu, zastanów się po co go piszesz i jaki problem czytelnika rozwiązujesz.

Jeśli czytelnik nie znajdzie na Twojej stronie tego czego szukał, wtedy prawdopodobnie powróci do poszukiwań podobnych fraz w Google, co obniża Twoją pozycję względem innych stron, które znalazły rozwiązanie dla pytań stawianych przez czytelnika. 

Google bardzo dobrze wie, czy czytelnik znalazł odpowiedź na swoje pytanie. Dlatego największą popularnością cieszą się artykuły eksperckie, które rozbijają dane zagadnienie na czynniki pierwsze i dają użytkownikowi 100% odpowiedzi na zadawane pytania.

2. Przynajmniej 1000 słów

Najwyżej pozycjonowane w Google posty osiągają długość około 1000 – 2500 słów (ok. 5-15 tyś. znaków). Pamiętaj też, aby nie tworzyć artykułów krótszych niż minimum 500 słów (ok. 2500 znaków). 

  • napisz co najmniej 1000 – 1500 słów jeśli masz czas, a pisanie przychodzi Ci łatwo,
  • 500 – 800 słów jeśli kiepski z Ciebie pisarz, a terminy gonią (tekst możesz dopracować później, dopisując kilka dodatkowych akapitów).

Liczbę znaków w tekście sprawdzisz za pomocą tego narzędzia

3. Podziel swój tekst nagłówkami

Każdy nagłówek nadaje się do innego celu. Dzięki nagłówkom tekst jest przejrzysty i łatwiejszy do skanowania przez roboty Google. Ich zastosowanie można przedstawić następująco:

  • H1 będzie używany do tytułu postu/podstrony;
  • H2 i H3 będą używane do podtytułów i śródtytułów w tekście;
  • H4 i H5 do powiązanych widgetów, nazw sidebarów, itp. 

Nagłówki nadają tekstom struktury, dzięki której Google wie gdzie jest wstęp, rozwinięcie a gdzie zakończenie.

4. Dodaj grafiki

Aby tekst miał większe szanse na przeczytanie do końca i umocnienie swojej pozycji w wyszukiwarkach, powinien zawierać dodatkowe elementy takie jak zdjęcia, grafiki i filmy nawiązujące do tekstu i zachęcające do dodatkowej interakcji.

Dodatkowe elementy rozbijają też tekst wizualnie, dzięki czemu nie wydaje się on ciężką do przebrnięcia ścianą tekstu.

Dzięki multimediom, tekst wydaje się atrakcyjniejszy, a czytelnik zostaje na stronie dłużej. 

5. Wplataj linki w treść

W tekście zamieszczaj odnośniki do innych istniejących już treści lub produktów. Zobacz na przykładach: 

  • Źle przygotowany odnośnik: (…), aby uzyskać więcej informacji na temat naszych produktów, – kliknij w poniższy link lub tutaj
  • Dobrze przygotowany odnośnik: (…), aby uzyskać więcej informacji na temat naszych produktów, skorzystaj z wyszukiwarki Google.

Takie rozmieszenie linków w tekście, “mówi” robotom Google, co znajduje się w linku który umieszczamy.

6. Dodaj co najmniej 1 link zewnętrzny

Czyli taki odnośnik, który prowadzi do obcej strony (np. do YouTube, wpisu na Facebooku lub pokrewnego tematycznie bloga). 

7. Atrakcyjny nagłówek

To właśnie nagłówek (czyli tytuł artykułu) zostanie wyświetlony w Google i to na niego w pierwszej kolejności spojrzy Twój klient! Ułamek sekundy zadecyduje czy ktoś kliknie w Twój tytuł czy nie, dlatego postaraj się, aby było możliwie zachęcający i oddawał to co znajduje się w jego wnętrzu.

Aż osiem na dziesięć osób przeczyta tytuł Twojego postu, ale tylko dwie osoby na dziesięć przeczytają resztę tekstu. W nagłówku najlepiej zawrzeć od 6 do 8 najważniejszych słów. Powinien zawierać minimum 20 i maksymalnie 80 znaków.

Jedną z przydatnych metod tworzenia nagłówka jest metoda: 

  • Liczba + Przymiotnik + Słowa kluczowe + Racjonalne uzasadnienie + Obietnica. Czyli np. „10 prostych rzeczy, które możesz zrobić dziś, aby być szczęśliwszym”.

Przykładowe nagłówki na bloga:

  • Jak i dlaczego warto…
  • … – jak i dlaczego warto stosować?
  • Nigdy więcej nie …
  • 10 wskazówek, dlaczego…
  • Proces 6-kroków do idealnej…
  • 5 powodów, dla których warto zacząć … już dziś 
  • Lista 5 faktów i mitów na temat….
  • Czy wiesz, jak…
  • … w pigułce

Najczęściej zadawane pytania

Kto pyta, nie błądzi.

Jakie słowa kluczowe zawrzeć w tekście?

Pomysły na najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe znajdziesz w Planerze Słów Kluczowych Google oraz na Ubersuggest.

Dodatkowo Ubersuggest pomoże Ci także w określeniu czy dane słowo kluczowe jest trudne do osiągniecia wysokiej pozycji w Google (wartości SD poniżej 30 pkt są w porządku).

Co jeśli nie umiem napisać tekstu tak, jak jest zalecane?

Masz problem z poprawnym napisaniem tekstu? Jeśli:

  • nie wiesz jakiej grafiki użyć,
  • nie potrafisz dodawać linków,
  • brakuje Ci weny i nie możesz napisać artukułu dłuższego niż tysiąc znaków,

zostaw to nam! Z chęcią zredagujemy, uzupełnimy i poprawimy tekst dodając brakujące elementy!

Podobało Ci się? Udostępnij artykuł znajomym:

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on whatsapp
Share on linkedin
StronaBiznesu.pl

StronaBiznesu.pl - jesteśmy agencją marketingową i sprawiamy, że internet pracuje na zyski Twojej firmy 24/7! Dbamy o silny wizerunek firm w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej, optymalizacji SEO i efektywnym działaniom w social media - napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Pytanie do autora?

    Sebastian Kowalewski
    Sebastian Kowalewski

    Pytanie do autora?

    Sebastian Kowalewski
    Sebastian Kowalewski
    Ranking Najlepszych Narzędzi Email

    Szukasz agencji Social Media?

    Sprawdź naszą ofertę

    instagram mockup identyfikacja wizualna
    Powiązane artykuły:

    Bezpłatna konsultacja

    Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku.

    Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.

    Bezpłatna konsultacja

    Zaproponujemy Ci tylko takie rozwiązanie, które będzie dopasowane do Twojego biznesu. Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku. Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.