17 kroków do idealnej strony internetowej

17 kroków do idealnej strony internetowej - artykuł

Strona internetowa to podstawowy element każdej szanującej się firmy. Nie ważne czy jesteś mikro przedsiębiorcą, czy wielką korporacją. Pragniesz, aby klienci postrzegali Cię jako profesjonalistę. Chcesz zdobyć ich zaufanie.

A strona internetowa ma Ci w tym pomóc. 

O ile jest odpowiednio zaprojektowana. 

Mogłoby się wydawać, że strona www to po prostu zbitka ładnych grafik oraz tekstu, osadzona w tajemniczym “kodzie strony”. 

Projektowanie strony internetowej to proces, wymagający zarówno wiedzy marketingowej jak i z zakresu psychologii, biznesu, a także technik skutecznej sprzedaży, poczucia gustu i umiejętności programistycznych. Im bardziej rzetelnie wykonany projekt, tym większe ma szanse zwrócić się Twojej firmie w postaci pieniędzy klientów. 

Jak zaprojektować skuteczną stronę internetową? 

W poniższym artykule pokazujemy elementy, na które musisz zwrócić uwagę tworząc własną stronę internetową – krok po kroku. Znajdziesz tutaj: 

  • porady do natychmiastowego zastosowania,
  • zbiór najczęstszych praktyk stosowanych przez specjalistów,
  • przydatne narzędzia,
  • garść statystyk. 

Zapraszamy do lektury. 





1. Zbuduj strategię marki

Każdy może zbudować stronę i ją promować. Jednak nie każdy potrafi odnieść na tym polu sukces, ponieważ strona internetowa to zaledwie jeden z czynników Twego rynkowego sukcesu. Musisz spojrzeć na tę sprawę z szerszej perspektywy. 

Zbuduj strategię swojej marki. Wpierw zacznij od ogółu, dopiero potem przejdź do szczegółu. Zadaj sobie pytanie, jak chcesz być postrzegany przez klientów? Kim chcesz dla nich być? Jakie wartości i skojarzenia ma przywoływać Twoja marka w pierwszej kolejności? 

Jeśli nie masz jeszcze strategii – powiedz sobie STOP, zatrzymaj się na chwilę. Niezależnie w jakim momencie budowania firmy jesteś, zrób kilka kroków wstecz. Przestudiuj jeden z konceptów budowania marki i zacznij tworzyć własną strategię. 

Przemyśl w jakim kierunku chcesz budować swój wizerunek. Wiem, że w Twojej głowie może wydawać Ci się to jasne i klarowne, ale zrób to! Zapisz na kartce wartości firmy i zastanów się czy odbiorcy właśnie tak Cię odbierają. Czy tylko Ci się wydaje. 







2. Wyznacz cel strony internetowej 

Budowa strony internetowej nie jest celem samym w sobie! Większość ludzi tworzy stronę,  bo “wypada mieć”, bo “konkurencja też ma” lub chcesz po prostu połechtać swoje ego. Prawda jest taka, że 99% osób z którymi współpracujemy nie ma takiego celu.

Jeśli nie masz celu – to znaczy, że błądzisz po omacku. Wykonujesz jakieś działania, ale nie wiesz, czy do czegoś Cię one przybliżają.

Jeśli dopiero myślisz o stronie internetowej, założę się, że właśnie b

Każdy ma inne cele. Może to być: 

  • zostawienie kontaktu przez odwiedzającego,
  • wysłanie oferty do klienta,
  • kupienie produktu,
  • pozostawienie opinii o usłudze
  • pozyskanie numeru telefonu, 
  • zapisanie się do newslettera,
  • zarejestrowanie się na stronie,
  • odwiedziny w sklepie stacjonarnym. 

Wypracuj własną, jasną wizję tego co chcesz osiągnąć poprzez stworzenie strony internetowej. Jeśli już to zrobisz, zapisz cel na kartce papieru (aby za kilka miesięcy można było stwierdzić czy dany cel został osiągnięty). 

Wskazówka: warto stworzyć nie tylko cel główny dla całej strony, ale także cele pomniejsze dla każdej z podstron (np. blog, kontakt, itd.) 






3. Pamiętaj dla kogo istniejesz

Oto jak zazwyczaj powstają strony internetowe. Siadasz wieczorem do biurka, w samotności lub z Twoimi współpracownikami – i myślicie. Stwierdzasz, że “nasza strona powinna zawierać misję przedsiębiorstwa, najlepiej na środku, aby była łatwiej widoczna” lub “zróbmy stronę w kolorze niebieskim, bo to symbol zwycięzców, profesjonalizmu”. 

Takie działanie to nonsens! Twoje własne przemyślenia i widzimisię. 

Skuteczne firmy zawsze myślą o kliencie w pierwszej kolejności. Patrzą na świat jego oczami! Chcesz zainteresować swoich klientów? Chcesz poznać ich potrzeby?

Zdefiniuj kim są Twoi klienci! Stwórz komunikację do bardzo konkretnej, specyficznej grupy odbiorców. Pamiętaj, że obecność w Internecie sprawia, że na Twoją stronę może wejść dosłownie każdy. Nie oznacza to jednak, aby stosować komunikację do wszystkich! 

Skup się na wybranej grupie. Cała reszta się nie liczy. 

Załóżmy, że wybierasz na swoich klientów – studentów. To nadal zbyt szeroka grupa, do której nie jesteś w stanie wysłać spójnego komunikatu. Doprecyzuj grono odbiorców, aby móc się wczuć w ich skórę. Załóżmy, że prowadzisz butik z ekologicznymi ubraniami dla kobiet. Dla przykładu Twoimi grupami docelowymi mogą stać się: 

  • studentki na kierunkach artystycznych, 
  • młode matki prowadzące zdrowy tryb życia, 
  • aktywistki i działaczki na rzecz ochrony środowiska,
  • młode kobiety zainteresowane zdrowym trybem życia.

Praca domowa odrobiona? Gratuluję, właśnie udało Ci się posegregować rynek na segmenty odbiorców. 

Teraz czas na nieco bardziej ludzkie podejście do tematu – czyli stworzenie person. To technika, która ma za zadanie stworzyć “idealnego, fikcyjnego klienta Twojej firmy”. 

Dzięki temu narzędziu masz możliwość pobudzenia swojego mózgu i wyobrażenia sobie realnego człowieka, z obowiązkami i problemami dnia codziennego. 

Zobacz przykład takiej persony poniżej. Prawda, że teraz łatwiej utożsamić się z taką osobą i wczuć się w jej potrzeby? 






4. Wybierz system zarządzania treścią 

Co to właściwie znaczy? W skrócie tyle, że jesteś w stanie własnoręcznie nadzorować wszystko co dzieje się na Twojej stronie internetowej. Możesz wprowadzać teksty, dodawać filmy i grafiki. 

Warto zdecydować się na takie rozwiązanie(z angielskiego CMS, czyli Content Management System), ponieważ w perspektywie czasu przynosi Ci to ogromne korzyści finansowe.

Nie musisz z każdą drobną zmianą biec do swojego programisty czy grafika, tylko wykonać zmianę we własnym zakresie lub zlecić poprawkę na stronie np. swojemu stażyście. 

Jednym z najpopularniejszych systemów na świecie jest WordPress. My sami – jako agencja kreatywna, również bardzo często korzystamy z tego rozwiązania, ponieważ jest proste, tanie. A z racji tego, że korzystają z tego rozwiązania miliony stron na całym świecie – Google jest już obeznany ze strukturą stron WordPress i jest szansa, że Twoja strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. 




5. Stwórz mapę witryny na kartce papieru

Zadbaj o odpowiednią konstrukcję strony internetowej oraz o wzajemną zależność podstron między sobą i ich elementów składowych. Mapę strony najprościej jest porównać do spisu treści w książce. 

  • Strona (jako całość), 
  • Podstrony,
  • Sekcje,
  • Treść. 

Rozrysuj mapę strony w dowolny sposób. Możesz to zrobić w podpunktach – jak powyżej, w formie mapy myśli lub drzewa – może ono wyglądać tak: 

W trakcie tworzenia mapy strony na pewno zauważysz mnogość zależności pomiędzy poszczególnymi podstronami. Zastanów się, jakie treści chcesz umieścić na każdej z nich, aby Twoja strona internetowa stanowiła spójną całość z perspektywy klienta. 




6. Trzymaj odwiedzających tam, gdzie chcesz ich trzymać

Większość właścicieli stron internetowych najczęściej skupia się na pozyskiwaniu jak największej liczby nowych użytkowników, ale rzadko skupiają się na angażowaniu już odwiedzających. 

Zadaniem dobrze skonstruowanej strony jest zatrzymanie u siebie użytkownika najdłużej jak to możliwe. Najlepsze witryny internetowe motywują i zachęcają odwiedzających, aby spędzili na nich jeszcze więcej czasu. 

Zaprojektuj stronę tak, aby użytkownik wchodził w nią coraz głębiej i głębiej. Jak to zrobić? Twórz treści, które go zainteresują i sprawią, że będzie głodny więcej. Mogą to być porady na blogu, wyniki przeprowadzonych przez Ciebie ankiet, darmowe materiały, itp. 

Jednocześnie strona internetowa powinna prowadzić Twojego gościa – prosto tam gdzie zmierza. Odwiedzający chce znaleźć to czego szuka w pierwszych kilku sekundach po wylądowaniu na stronie. 

W dzisiejszych czasach, głównie ze względu na ilość informacji jakimi jesteśmy bombardowani każdego dnia, nasze mózgi wykształciły pewnego rodzaju “filtry”, przez co nie zauważamy bardzo wielu informacji i wyłapujemy tylko te najistotniejsze. 

Co to oznacza w praktyce? Odwiedzając stronę internetową, Twój mózg “skanuje” ją bardzo pobieżnie w poszukiwaniu potrzebnych mu informacji. Jeśli nie znajdzie ich od razu, najpewniej opuści stronę. 

Dlatego właśnie Twoja najczęściej odwiedzana strona – czyli strona główna powinna być pewnego rodzaju “panelem sterującym” dalszymi decyzjami użytkownika. Powinna precyzyjnie określić co można znaleźć na Twojej stronie oraz możliwie szybko pokazać jakie produkty lub usługi (czyt. korzyści) masz do zaoferowania. 





7. Pokaż unikalną wartość 

Czym różni się Twoja firma od tysięcy innych? W czym jesteś lepszy/a od konkurencji? Dlaczego przeciętna osoba odwiedzająca dziesiątki stron internetowych w poszukiwaniu najlepszej oferty – powinna wybrać właśnie Ciebie? 

Odpowiedz sobie na te pytania. Wręcz pozorom, nie zawsze jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać. Przecież każda firma jest “ekspertem swojej branży”, posiada “doświadczony i utalentowany zespół” no i oczywiście podchodzi do każdego klienta ze “szczególną dbałością”. 

Wyróżnij się! Nie powtarzaj tych samych zwrotów co Twoja konkurencja. Znajdź coś w czym Twoja firma jest inna lub szczególnie uzdolniona. 

Pokaż, najlepiej na prawdziwych przykładach – w jaki sposób jesteś w stanie pomóc klientowi i dlaczego powinien wybrać właśnie Ciebie. 




8. Keep It Simple Stupid

Typowe “ostatnie szlify” nad wyglądem strony opierają się najczęściej na dodaniu “czegoś jeszcze”. 

  • Zapomnieliśmy o zakładce X, koniecznie musimy ją dodać! 
  • Dodajmy jeszcze zakładkę “współpraca” i “redakcja”, na wszelki wypadek! 
  • Dodajmy jeszcze PIĘĆ podstron – może przydadzą się klientom, raczej nie zaszkodzą. 

No właśnie. Raczej nie zaszkodzą. 

Cóż. My wiemy z doświadczenia, że zaszkodzą. 

Prawdziwa sztuka tkwi w prostocie! Dużo łatwiej jest nam coś dodać/kupić niż wyrzucić na śmietnik, nie uważasz? W końcu wydaliśmy duże pieniądze i czas na wysokiej jakości grafikę czy tekst, więc dlaczego mielibyśmy go teraz usuwać? 

Przekaz musi być zwięzły i prosty, aby szybciej trafił do klienta, a co ważniejsze – aby został zapamiętany. Osoba widząca przesyt informacji na Twojej stronie, najchętniej ją opuści – ponieważ nie chce tracić czasu. 

Zadbaj, aby na stronie znalazły się tylko istotne i niezbędne informacje, prowadzące do postawionego sobie celu – najczęsciej zakupu Twojego produkty czy usług. 




9. Zaplanuj swój rozwój 

Gdzie widzisz swój biznes za 3 miesiące, pół roku czy 2 lata? Czy Twoja strona jest na to przygotowana? Jeśli nie planujesz zwinąć biznesu po kilku miesiącach od startu – lepiej przemyśl w jakim kierunku zmierzasz – przeprowadź chociażby powierzchowną analizę. 

Możesz rozbudować już istniejącą mapę strony o dodatkowe elementy, wyróżniając je od pozostałych innym kolorem. 





10. Pamiętaj o mobile

Liczba internautów odwiedzających strony internetowe za pomocą smartfona już dawno przerosła liczbę tych, którzy korzystają z innych urządzeń, a dokładnie w 2016 roku. 

Jeśli nie masz strony mobilnej (responsywnej) – czyli takiej, która dopasowuje się do szerokości każdego ekranu lub nie przykładasz zbytniej uwagi, aby dbać o znajdujące się tam treści – najprawdopodobniej umyka Ci nawet do 50% potencjalnych klientów. (!) 

Responsywna strona internetowa to nie jest obowiązek. To priorytet!

Więc dlaczego nadal lepiej traktujesz mniejszą grupę odbiorców? Koniecznie zmień to podejście. Powalcz o użytkowników mobilnych. I pamiętaj, że oni zachowują się nieco inaczej. Mają mniejszy ekran, często korzystają ze smartfona “z doskoku”, np. w kolejce do lekarza lub komunikacji miejskiej. 





11. Używaj wysokiej jakości grafik i wideo

Ludzki mózg przetwarza obrazy 60000 razy szybciej niż tekst. Co za tym idzie, po prostu wypadałoby je stosować w komunikacji, ponieważ zapadają w pamięć nawet 2x łatwiej niż zwykły tekst – a o to nam głównie chodzi. Filmy mają jeszcze łatwiej, ponieważ łączą elementy wizualne z dźwiękiem. Podwójna moc zapamiętywania! 

Kojarzysz może z Internetu piramidę zapamiętywania (learning pyramid)? Pokazuje ona jaką drogą mózg najszybciej przyswaja wiedzę. Poniżej jej przykład: 

Grafika piramidy stworzona przez: https://dribbble.com/OllieRussell8 

Mam nadzieję, że przeplatasz swoje treści komunikacją wizualną. Jeśli już to robisz – teraz czeka Cię kolejny krok. Wykorzystuj grafiki w tworzeniu historii.

Nic tak pozytywnie nie stymuluje wyobraźni klienta, jak opowiedzenie inspirującej historii. Jeśli dodasz do tego zdjęcia lub wideo, sukces masz murowany. Takie treści są nawet kilkakrotnie bardziej angażujące niż zwykłe teksty.

Dodatkowo wpływają na Twoją pozycję w Google. Zaangażowany użytkownik definitywnie spędza na Twojej stronie więcej czasu, co podnosi ogólną ocenę Twojej strony w wyszukiwarkach.

A skoro o pozycjonowaniu mowa….





12. Pamiętaj o SEO

Czasy w których wystarczyło napisać byle jaki tekst przesiąknięty słowami kluczowymi i z automatu wylądować na pierwszej pozycji w Google, dawno minęły. 

Teraz potrzeba dużo więcej zaangażowania. I szczerości. 

Algorytmy Google to nie jest jakiś program oceniający strony. To sztuczna inteligencja w prawdziwym tego słowa znaczeniu! Potrafi zrozumieć sens treści znajdujących się na Twojej stronie. Ba! Potrafi nawet rozszyfrować o czym mówisz w wideo, które wrzucasz na firmowy kanał YouTube. Na tej właśnie podstawie dobiera odpowiednie treści do użytkowników.

Najważniejsza jest jakość.

Google nie jest głupi. Ma inteligencję ucznia podstawówki, dlatego nie staraj się go przechytrzyć, bo to on przechytrzy Ciebie i stracisz swoją pozycję w wyszukiwarce. 

Oczywiście to nie znaczy, że nie musisz znać słów kluczowych, które wpisują Twoi odbiorcy w wyszukiwarkach. Dowiedzenie się tego, czego szukają w internecie, to kopalnia pomysłów dla treści na Twojego bloga firmowego, a także do social media, a nawet inspiracja do poszerzenia oferty Twojego przedsiębiorstwa. 

Najlepszym do tego narzędziem jest Planer Słów Kluczowych od Google. Podpowie Ci czego dokładnie szukają odbiorcy, ilu ich jest oraz skąd pochodzą. Klikając w link, prawdopodobnie przeniesie Cię do skonfigurowania konta (po prostu pomiń ten krok i ciesz się darmowym,a jednocześnie potężnym narzędziem analitycznym). 




13. Zadbaj o hosting

Ogromny wpływ na Twoją pozycję w wyszukiwarkach ma także szybkość ładowania strony. Jeśli nie zdąży załadować się w pierwszych 3 sekundach, 50% użytkowników po prostu ją opuści. 

Nie daj się też nabrać na niskie ceny firm hostingowych. Najczęściej są tak niskie tylko w pierwszym roku, potem dochodzą do kosmicznych kwot. Jakiś czas temu jeden z naszych klientów, który zakupił hosting i domenę od zewnętrznego dostawcy zapłacił w pierwszym roku około 20 zł. Jakież było jego zdziwienie, a zarazem przerażenie gdy po 12 miesiącach przyszła do niego faktura za przyszły rok, na blisko 800 zł!!!!

Całe szczęście była to tylko faktura pro-forma. Nie związał się z nimi żadną umową, więc nie musiał płacić za usługę, po prostu przeniósł swój serwer i domenę do nas. 

Trudno jest polecić jeden konkretny hosting. Każdy biznes ma inne priorytety. Jeśli Twoja działalność nie bazuje w Internecie, a strona internetowa służyć będzie zaledwie jako wizytówka – na pewno wystarczy Ci jedna z tańszych opcji. 

Jeśli natomiast działasz w internecie, np, prowadzić sklep internetowy i planujesz kampanie marketingowe, które zapewnią Ci skokowe przypływy odwiedzających – koniecznie zdecyduj się na hosting w chmurze. 

Przydatnym narzędziem do sprawdzenia jak szybka jest Twoja strona internetowa, będzie GTMetrics. Jest to intuicyjne narzędzie, nawet dla laików, po prostu wklej adres strony. Co ciekawe! Możesz także sprawdzić jakie wyniki ma Twoje konkurencja. 😉 

Poniżej prezentujemy wyniki jednej ze stron naszej konstrukcji: 

Oczywiście istnieją jeszcze miliony czynników wpływających na szybkość strony oraz wybór serwera, ale o tym napiszemy innym razem. 





14. Uprość komunikację z klientem

Wyrzuć zwroty typu “najlepszy produkt” do kosza. To relikt minionej epoki. 

Użytkownicy nie chcą wiedzieć jak zajebista jest Twoja firma. Oczekują szczerości i transparentności.Wyjątkowo cenią sobie fakty, na których bazie budują sobie opinię na Twój temat. Tak, oni robią to sami. Nie mówisz im nic wmawiać!  🙂 

Po prostu pozostaw wszystkie karty otwarte, a klienci sami poskładają z nich wnioski. 

Rozmawiaj, pytaj, odpowiadaj

Dodanie profilii społecznościowych do strony firmowej chyba nikogo już nie dziwi. Ale czy Twoje social media żyją? Czy jeśli ktoś napisze do Ciebie wiadomość na Twitterze, to jaka jest szansa że odpiszesz mu w ciągu najbliższej godziny? Raczej niewielka.

Odpowiadanie na drugi dzień ma niewiele sensu, bo użytkownik albo poszedł do konkurencji, która odpisała mu szybciej, albo nie jest już zainteresowany Twoją usługą.

Rozmawiaj z ludźmi! To dzięki temu zaczynają oni lubić i kojarzyć Twoją markę! Bez tego twoja strona będzie po prostu wisieć w sieci i nikt nie będzie jej odwiedzać. Bo nikomu nie zależy. Ruch na stronie nie bierze się z powietrza. Ruch tworzą ludzie. 

Nie będzie ich, jeśli z nimi nie rozmawiasz. 

Bądź łatwy do znalezienia 

Pozostaw kontakt do firmy w widocznym miejscu. Nie tylko w zakładce kontakt, ale również w stopce i na każdej stronie. Nie utrudniaj im życia, zabieraj wszelkie kłody spod nóg. Kontakt do Ciebie zawsze powinien być na wyciągnięcie jednego kliknięcia. 




15. Wezwij do działania!

Napisanie artykułu na bloga to jedno. Przekształcenie czytelnika w klienta to drugie. O ile nie jesteś niedzielnym mini-blogerem, zapewne interesuje Cię ta druga opcja. Dlatego zacznij stosować “wezwanie do działania” (CTA, ang. Call To Action).  

Sprawa jest banalnie prosta, lecz nie każdy stosuje się do jej zasad. Wystarczy poprosić Twojego czytelnika, aby wykonał pożądaną akcję. Może być na początku Twojej wypowiedzi, choć najlepiej sprawdza się CTA na końcu, w podsumowaniu. Może to być prośba o: 

  • polecenie artykułu znajomym, 
  • zaproszenie do zapoznania się z Twoimi produktami, 
  • zachęcenie użytkownika do zapisania się do listy mailingowej. 

Tyle i aż tyle, a zdziwisz się jakie przyniesie efekty! Działanie tej techniki doskonale widać na filmach na YouTube. Porównajmy sobie 2 dowolne wideo z porównywalną liczbą wyświetleń, podobnej długości. Pierwsze z nich po prostu ucina się w pewnym momencie, prowadzący mówi do widzenia i w zasadzie tyle. Koniec. Efekty poniżej. 

Jak myślisz? To mało czy dużo? Nie wiadomo, dopóki nie porównamy go z innym wideo, w którym prowadzący na początku filmu zachęca oglądających do subskrybcji kanału, a na sam koniec dziękuje za oglądanie do końca i prosi o komentarze z opiniami do poruszonego tematu. Efekt jest piorunujący. Wielokrotnie zwiększone zaangażowanie!  






16. Analizuj dane od samego początku

Częstym błędem początkujących właścicieli biznesu jest nie zainstalowanie narzędzi do zbierania statystyk ze strony internetowej. Mogą one nie przydać Ci się na samym początku, ponieważ Twój ruch będzie niemal zerowy, ale z czasem uda Ci się wysnuć z nich imponujące wnioski. 

Zbieranie danych od samego początku istnienia przyda Ci się także w momencie, gdy firma urośnie i będzie potrzebowała kampanii reklamowych. Takie kampanie opierają się głównie na danych statystycznych, a Ty będziesz już w ich posiadaniu. 😉 

Statystyki podpowiedzią Ci także, jakie strony są najczęściej odwiedzane. Dzięki temu wiesz, które tematy “żrą” najlepiej i możesz zająć się przygotowaniem treści bardziej spersonalizowanych do Twojej grupy odbiorców. Dawaj im to czego chcą. Proste. 





17. Wytrwałość i upór

Po prostu idź na przód. Nigdy się nie poddawaj – największą różnicą między sukcesem w biznesie, a porażką jest niepoddawanie się i wstawanie po każdej porażce. 

Twórz treści regularnie (swoją drogą – Google bardzo lubi regularność), lecz główną zaletą jest pokazanie Twojej publiczności, że coś się dzieje, a firma istnieje i ma się bardzo dobrze. 




Podsumowanie

Jak widzisz, stworzenie własnej strony od podstaw nie jest takie trudne. Wymaga tylko poświęcenia wystarczającej ilości czasu, aby efekty końcowe rzeczywiście przełożyły się na pozytywne wynika Twojej firmy. 

Jeśli spodobał Ci się artykuł i wyniosłeś/aś z niego coś wartościowego dla siebie, podeślij go także znajomym, którzy właśnie rozpoczynają własną działalność i także planują postawienie strony internetowej.

Podobało Ci się? Oceń ten post!
Ocena: 5 (1)
Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on whatsapp
Share on linkedin
Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Powiązane artykuły:
    Instrukcja
    Mail firmowy – gdzie założyć? Jak skonfigurować?

    Mail firmowy – gdzie założyć i jak go skonfigurować? Adres firmowy z własną końcówką to nic skomplikowanego. Z artykułu nauczysz się jakie rozwiązanie wybrać i na co uważać podczas wybierania poczty firmowej.

    Marketing Internetowy
    Jak zdobyć klientów? [wzór działania]

    Jak przyciągnąć wartościowych klientów? Założenie strony internetowej, to zaledwie czubek tej wielkiej góry lodowej – zwanej reklamą internetową…