Jak zdobyć klientów? [wzór działania]

Jak przyciągnąć wartościowych klientów? Założenie strony internetowej, to zaledwie czubek tej wielkiej góry lodowej – zwanej reklamą internetową…
Artykuł - jak zdobyć klientów

O tym, jak trudno wejść na współczesny rynek bez wątpienia wie każdy przedsiębiorca, który zaczyna swoją przygodę z biznesem.

Działania w zakresie sprzedaży tradycyjnej, jak i działań z zakresu e-commerce, mówią jasno: Nasz Klient – Nasz Pan. Budowanie długotrwałych relacji z klientami wymaga zaangażowania, cierpliwości oraz co najważniejsze – czasu. Podstawą jest przede wszystkim zaufanie konsumentów, o które zabiega każdy z Nas. Nawiązywanie długofalowej współpracy wiąże się z podjęciem odpowiednich działań relacyjnych oraz kwestii marketingowo-sprzedażowych.

Dzisiaj podpowiemy, jak zdobyć klientów!

 

Po pierwsze: Buduj relacje od samego początku!

Jak zdobyć klientów? Elementarną kwestią jest niewątpliwie budowanie długotrwałych relacji, które opierają się na odpowiednim podejściu do potencjalnych klientów, a także na rozwijaniu i podtrzymywaniu pozytywnych relacji z obecnymi kontrahentami.

Bardzo wiele przedsiębiorstw skupia się jedynie na pozyskiwaniu nowych klientów, zaniedbując tych dotychczasowych. Jest to kardynalny błąd, ponieważ relacje z obecnymi kontrahentami powinny być stawiane na równi z relacjami, jakie tworzymy z nowymi klientami lub nawet wyżej! Utrzymanie stałego klienta jest nawet kilkukrotnie tańsze, niż pozyskanie nowego.

Najczęściej stosowanym narzędziem kontrolującym jest analiza badawcza, skupiająca się na regularnym sprawdzaniu satysfakcji konsumentów. 

 

 

Po drugie: Pozyskiwanie nowych klientów vs działania sprzedażowe

O tym, jak ważne jest pozyskiwanie nowych klientów, wiemy wszyscy. Promocja firmy, satysfakcjonująca sprzedaż oraz rosnące znaczenie marki, to jedne z najbardziej wartościowych czynników, których oczekuje każda, dobrze prosperująca firma. Działania sprzedażowe ułatwiają przedsiębiorstwom osiąganie zysków na satysfakcjonującym poziomie.

Najczęściej stosowane są wszelkiego rodzaju kampanie marketingowe, skierowane są do określonej grupy docelowej, odpowiadające na zagadnienie: jak zdobyć klientów. Przykładowo: do najbardziej popularnych obecnie e-kanałów sprzedażowych należą media społecznościowe, które znacznie ułatwiają budowanie zaufania do marki.

 

 

Po trzecie: Opinie gwarancją sukcesu.

O tym, jak zdobyć klientów oraz ich zaufanie, powiedzą nam co nieco sprawdzone metody marketingowe. W budowaniu odpowiedniego wizerunku naszego sklepu, szczególnie internetowego, bardzo przydatne są opinie, a także marketing szeptany, który niczym wirus rozprzestrzenia się w sieci. Rekomendacje, jakie dostajemy od klientów, którzy kupili określny towar bądź usługę, stanowią bardzo cenne narzędzie do rozwoju biznesu na szerszą skalę.

Opinie klientów na stronie budują pozycję naszej firmy, stanowiąc potwierdzenie profesjonalizmu oraz faktu, że produkt spełnia oczekiwania klienta, co przekłada się na to, jak pozyskać nowych klientów oraz zdobyć zaufanie każdego z nich. Mówiąc o tym, jak zdobyć klientów, należy pamiętać, że oprócz opinii oraz marketingu szeptanego, bardzo ważne jest także publikowanie opinii ekspertów, którzy skorzystali z oferty naszego sklepu. Jeżeli firma może pochwalić się recenzjami influencerów, to naszym zadaniem jest to dodatkowo zaprezentować innym. Oceny ekspertów są niezastąpione i mówią wiele o tym, jak pozyskać nowych klientów naszego sklepu.

Recenzentów możemy osobiście zaprosić do współpracy, np. poprzez darmowy dostęp do produktów. Ponadto, oprócz opinii klientów oraz recenzji ekspertów, ważne w kwestii tego, jak zdobyć klientów, jest umieszczanie informacji o wyróżnieniach i nagrodach, jakie firma otrzymała.

 

Po czwarte: Określ grupę docelową!

Kolejnym aspektem tego, jak zdobyć klientów jest kwestia odpowiedniej grupy klienteli. Tworząc kampanię sprzedażową produktu czy usługi, prymarnym krokiem będzie określenie grupy docelowej potencjalnych klientów.

Większość z nas dobrze zna ten etap, ale zapomina o najważniejszej kwestii – zadaniu sobie pytania, czy dana grupa odbiorców ma potencjał zakupowy, którego oczekujemy. Zapominają o tym nie tylko początkujący przedsiębiorcy, ale i czasami doświadczeni gracze. A przecież nie ma większego faux pas niż starać się o klientów, którzy nie mają środków ani możliwości skorzystania z naszej oferty. Ważny jest więc także właściwy wybór naszej grupy docelowej i dostosowanie oferty pod jej potrzeby. Aby było to możliwe oraz skuteczne, sprzedawcy zadają określone pytania, dzięki którym poznają potrzeby klienta i jego sposób myślenia, po to, aby przekonać go do zakupu. To właśnie odpowiada temu, jak pozyskać nowych klientów.

 

 

Po piąte: Pamiętaj o osobach decyzyjnych! 

Kolejnym ważnym krokiem, który odpowiada temu, jak zdobyć klientów, jest dotarcie do osób decyzyjnych. Wiedza o tym również staje się coraz bardziej powszechna, co sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku naszej firmy. 

Podobało Ci się? Oceń ten post!
Ocena: 5 (1)
Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on whatsapp
Share on linkedin
Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Powiązane artykuły: