Konfiguracja Business Managera Facebook

Business Manager – to najprościej mówiąc, bardziej zaawansowane konto administratorskie do zarządzania Twoim fanpage, a także kontem reklamowy (lub kilkoma na raz).
Young woman holding smartphone over served table in cafe while taking photo of cappuccino and dessert

Konfiguracja “Business Managera” Facebooka niejedną osobę przyprawiła o prawdziwy ból głowy. Nie posiadając odpowiedniej instrukcji, łatwo jest się zagubić w mnogości opcji panelu Facebooka.

Dlatego też przygotowaliśmy poradnik dla początkujących. Poniżej znajdziesz instrukcje krok po kroku, dzięki którym, uda Ci się załatwić wszystko w 15 minut. 🙂

 

1. Zakładanie Business Managera Facebooka

Przygotowaliśmy dla Ciebie link do konfiguratora >>> Business Managera. Po kliknięciu w powyższy link, powinno przenieść Cię do podstrony, na której obchodzić Cię będzie tylko jeden, niebieski przycisk “Stwórz konto”.

 

Kliknij go. Następnie Facebook poprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces. Poprosi Cię o nazwanie konta, imię, nazwisko i adres email (najlepiej ten sam, którego używasz do logowania się na Facebook i zarządzania swoim fanpage). 

UWAGA! Każdy użytkownik może stworzyć maksymalnie 2 konta Business Manager. To odgórne ograniczenie Facebooka, dlatego jeśli posiadasz już jedno konto Business Manager, najlepiej podłącz fanpage do istniejącego już Business Managera.

 

 

2. Konto reklamowe (Ads Manager)

Jeśli posiadasz konto Business Managera lub właśnie je założyłeś/aś, kliknij link do konta reklamowego. Twoim oczom ukaże się panel widoczny na obrazku poniżej.

W tym miejscu możesz założyć konto reklamowe dla swojego fanpage. Należy kliknąć niebieski przycisk “Dodaj” (Eng. “Add”) i wybrać trzecią opcję u dołu – “Utwórz nowe konto reklamowe” (Eng. “Create a New Ad Account”). 

 

 

Zostaniesz poproszony/a o nazwanie nowego konta i wybranie waluty w której chcesz się rozliczać z Facebookiem. (Uwaga! Raz ustawionej waluty nie można już zmienić, niech więc będzie to rozsądna decyzja!)

 

3. Konfiguracja płatności

Dodanie metody płatności to krok konieczny do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi. Obecnie Facebook daje możliwość użycia karty płatniczej, PayPal lub przelew online). 

Aby dodać płatności do konta reklamowego, wejdź w ustawienia płatności. Otworzy się okno widoczne poniżej. Następnie upewnij się, że jesteś w ustawieniach odpowiedniego konta reklamowego, a nie na przykład cudzego lub konta prywatnego (czerwona ramka oznaczona cyfrą nr 2, powinna znajdować się po lewej lub prawej stronie).

Ostatnim krokiem będzie dodanie metody płatności (Eng. “Add Payment Method”, cyfra nr 3) i wypełnienie wszystkich pól formularza.

 

 

 

4. Dodanie Agencji Reklamowej

Masz już Business Managera oraz Konto Reklamowe Ads Manager, ale nie chcesz zarządzać nimi osobiście. Co zrobić?

Oddać w cudze ręce! Poniżej instrukcja jak nadać funkcję administratora dla agencji reklamowej

Pamiętaj! Agencja reklamowa stając się Twoim Partnerem, dostanie również bardzo wiele uprawnień, takich jak edycja Twojego konta reklamowego i fanpage. Ale bez obaw! To Ty posiadasz status właściciela konta, więc w razie jakichkolwiek problemów – możesz usunąć agencję ze swojego konta lub zmienić jej uprawnienia! 

 Pierwszym krokiem będzie wejście w ustawienia Business Managera dla partnerów (w sekcji Użytkownicy po lewej stronie). Na ekranie pojawi się okno, w którym wystarczy kliknąć NIEBIESKI przycisk “Dodaj” (Eng. “Add”) oznaczony cyfrą nr 2 na obrazku poniżej i wybrać opcję pierwszą od góry, czyli nadanie uprawnień dla Partnera (Eng. “Give a parnet access”).

 


 

Po kliknięciu w zaznaczoną opcję, wyskoczy okienko, w którym zostaniesz poproszony/a o wpisanie numeru ID agencji partnerskiej. W przypadku Strony Biznesu, jest to poniższy numer:

139643763668429

Skopiuj go i wklej w wyznaczone miejsce.

 

 

Kliknij “Dalej” (Eng. “Next”), aby przejść do uprawnień, które chcesz nadać. Pojawi się okno widoczne na obrazku poniżej. Tutaj wybierz fanpage, konto reklamowe lub więcej stron, które chcesz dodać do konta Partnera (cyfra nr 2) i zaznacz wszystkie opcje po prawej stronie (cyfra nr 3). 

Krok nr 4 – ważne! Wejdź zakładkę kont reklamowych (cyfra nr 4, po lewej) i powtórz czynności nr 2 i 3. Czyli wybierz nowozałożone konto reklamowe i nadaj mu wszystkie możliwe uprawnienia. Na koniec zapisz wprowadzone zmiany. 

 

Gotowe! Jeśli wszystko przebiegło poprawnie, agencja będzie od tej pory dostęp do Twojego fanpage i konta reklamowego.

 

5. Faktury Facebook

Aby móc otrzymywać faktury VAT od Facebooka, Twoja firma musi posiadać Europejski Identyfikator Płatnika VAT. Inaczej mówiąc trzeba złożyć deklarację (w Urzędzie Skarbowym) informującą o tym, że będziesz kupować towary lub usługi z Unii Europejskiej.

Wynika to z faktu, że Facebook ma swoją siedzibę w Irlandii, stamtąd też wystawia swoje faktury. Informacje o Twojej firmie, adres oraz EU VAT uzupełnisz w ustawieniach konta reklamowego. Historię płatności i faktury do pobrania znajdziesz tutaj

 

 

 

Podsumowanie

Jeśli nadal masz problemy z konfiguracją konta Business Manager zadzwoń do nas, pomożemy Ci przejść cały proces.

Podobało Ci się? Oceń ten post!
Ocena: 5 (1)
Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on whatsapp
Share on linkedin
Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Powiązane artykuły:
    Instrukcja
    Mail firmowy – gdzie założyć? Jak skonfigurować?

    Mail firmowy – gdzie założyć i jak go skonfigurować? Adres firmowy z własną końcówką to nic skomplikowanego. Z artykułu nauczysz się jakie rozwiązanie wybrać i na co uważać podczas wybierania poczty firmowej.