Skąd brać pomysły na posty na FB?

pomysly-na-posty-facebook

„Nie mam pomysłu na posty na FB”. Takie zdanie niejednokrotnie pojawia się podczas rozmów z klientami, którzy do nas przychodzą. Zaraz po braku czasu jest to największy problem wśród przedsiębiorców prowadzących działalność na Facebooku. Pojawia się więc pytanie, w jaki sposób można znaleźć pomysł na nowe posty, które będą generowały satysfakcjonujące efekty?

Od czego warto zacząć?

Pierwszym i zarazem bardzo częstym problemem, który pojawia się na samym początku pracy nad postem to sposób myślenia o nim. Jeżeli w twojej głowie jest myśl „jaki post powinienem opublikować dzisiaj” to już od samego początku jesteś w złym punkcie. Zamiast tego twoje pierwsze pytanie powinno skupić się bardziej wokół zdania „co moi obserwujący chcieliby dzisiaj przeczytać i zobaczyć” Musisz pamiętać, że nie publikujesz dla siebie. Pomysły na posty na FB są dla Twoich odbiorców i to dla nich je tworzysz.

Lista pomysłów na posty na FB

Zadawaj pytania

Jeżeli jesteś już dobrze nastawiony na tworzenie postów możemy przejść do pomysłów. Facebook daje użytkownikom wiele możliwości do wyrażania swoich opinii. Komentarze, reakcje pod postami, udostępnienia to te najczęściej używane. Ludzie uwielbiają komentować i wyrażać swoje zdanie w Internecie i czują wewnętrzną potrzebę dzielenia się doświadczeniami. Zadawanie pytań to jedna z metod, która jeszcze bardziej zachęca klientów do odpowiedzi. Spytaj ich, co sądzą o Twoim produkcie, który z nich uważają za najlepszy. Daj im szansę wypowiedzenia się czy są zadowoleni z Twoich usług. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze lepiej dostosować swoją ofertę, a co więcej stworzysz komunikację między Twoim przedsiębiorstwem a klientami, o którą w tych czasach tak wszystkie marki zabiegają. Sprawi to, że obserwujący Cię użytkownicy sami zaczną dawać Ci pomysły na posty na FB.

Wykorzystaj to co już stworzone

Podczas prowadzenia aktywnej działalności na Facebooku Twoje posty generują różnej wielkości zainteresowanie wyrażone w like’ach, komentarzach czy udostępnieniach. Znajdź te posty, które były najchętniej oglądane i spróbuj stworzyć podobne treści. Spoglądając na nie postaraj się wychwycić te elementy, które sprawiły, że napisałeś dobry post na FB. Możliwe, że Twój post był żartobliwy, posiadał zdjęcie w danej scenerii czy tematyce lub dodawał jakąś wartość merytoryczną. Spróbuj wyciągnąć wnioski poprzez głębszą analizę, która niestety zajmuje czas, lecz może przynieść efekty.

Pokaż swoje przedsiębiorstwo “od kuchni”

Obserwujący Twój profil użytkownicy prócz Twoich produktów czy usług na pewno chcieliby się też dowiedzieć w jaki sposób pracujesz i co jest dla Ciebie ważne. Wiele przedsiębiorstw pokazuje zdjęcia oraz dane dotyczące swojej działalności. Ty też możesz wykorzystać ten sposób i publikować posty, w których nie tylko przedstawisz wyniki Twojej działalności.
„Pokaż od kuchni” miejsce pracy oraz ludzi, którzy pracują na to, aby klienci byli zadowoleni. Sposób ten pomoże zmniejszyć barierę pomiędzy Tobą, a użytkownikami za sprawą większego zaufania, przywiązania oraz lojalność do marki.

Pokaż swoich klientów i ich zadowolenie

Sprzedając produkty czy usługi uszczęśliwiasz swoich klientów, bo otrzymują wartość, której potrzebowali. Pomysłem na napisanie skutecznego postu na Facebooku może więc być zdjęcie produktu w rękach klienta lub pokazujące jego zadowolenie z otrzymanej usługi. Wykorzystaj swoje relacje z klientami, aby przyciągnąć nowych, wiernych fanów marki.

Google Trends wskaże ci co jest popularne

W poszukiwaniu inspiracji bardzo przydatne są narzędzia dostępne za darmo w Internecie. Za sprawą narzędzi takich jak Google Trends jesteśmy w stanie zaobserwować jakie tematy są aktualnie modne i atrakcyjne dla użytkowników. Jeżeli przeczytałeś ostatnio nową informacje dotyczącą Twojej branży, podziel się nią. Istnieje wiele portali tematycznych, które mogą ci w tym pomóc. Pamiętaj, że aktualnie istnieje w Internecie szeroka gama narzędzi, które pomogą odpowiedzieć Ci na pytanie jak napisać dobry post na Facebook. Zawsze możesz podpatrzyć inne przedsiębiorstwa z branży i inspirować się na ich treściach robiąc je po swojemu.

Pamięć ulotna niestety jest

Kluczowe jest, aby po wymyśleniu jakiegokolwiek pomysłu od razu go zapisać na kartce. Dzięki temu po pierwsze będziesz miał spis pomysłów, który może przydać Ci się w przyszłości, a po drugie niczego nie zapomnisz. Dodatkowo, postaraj się utworzyć kalendarz, w którym rozpiszesz swoje posty i wyznaczysz odpowiednie dni na ich publikowanie. Dobre pomysły na posty na FB są wokół nas. Pomóc w odnalezieniu ich może nawet szybka burza mózgów w zespole czy wśród znajomych. Angażuj klientów, bo oni chętnie wesprą Cię w rozwijaniu Twojego biznesu. Zawsze możesz zlecić obsługę social media agencji takiej jak nasza, a my we wszystkim pomożemy!

Podobało Ci się? Oceń ten post!
Ocena: 0 (0)
Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on whatsapp
Share on linkedin
Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Powiązane artykuły: