Strona produktowa - szablon pozycjonowania SEO

Optymalizacja SEO stron produktowych, w sklepie internetowym

Jeśli jesteś posiadaczem sklepu internetowego – niemal 100% Twoich przychodów pochodzi z podstron produktowych (tj. ktoś musi wejść na stronę produktu, kliknąć “dodaj do koszyka” i dopiero wtedy następuje przekierowanie do płatności). 

Zasada jest tutaj prosta: im więcej ruchu wygenerujesz na stronach produktów, tym wyższe będą Twoje przychody. 

Jak to osiągnąć? 

Poprzez optymalizację stron produktowych. 

Wielu przedsiębiorców skupia się na stronie głównej sklepu, ale to na stronach produktowych będzie lądować nawet 60-80% Twojego ruchu! 

Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób zadbać o produkty w Twoim sklepie, tak aby Twoja strona i każdy produkt z osobna, zajmowały wysoką pozycję pośród konkurencji w Google. 

Skup się na problemach klientów

Google chce przede wszystkim zrozumieć o czym jest Twoja strona, dlatego im więcej zapewnisz mu treści – tym lepiej wykona swoją pracę. 

Nie traktuj Google jako amerykańskiej korporacji, czy też armii robotów nafaszerowanych sztuczną inteligencją. Wyobraź sobie, że Google to 6-8 letnie dziecko, które potrafi czytać pisane przez Ciebie treści, a także rozpoznawać ich kontekst oraz wyciągać wnioski. 

Google doskonale też wie, że jeśli użytkownik szukał czegoś w Internecie i odwiedził Twoją stronę, a następnie wyszedł z niej i zaczął szukać dalej – to oznacza, że nie znalazł u Ciebie tego czego szukał, więc Twój ranking Google powinien spaść. 

Potraktuj Google jak człowieka i partnera Twojego biznesu. 

Oprócz tej ogólnej rady, mamy dla Ciebie w zanadrzu jeszcze kilka instrukcji, które każdy opiekujący się sklepem internetowym da radę wdrożyć we własnym zakresie. 

Używaj słów kluczowych

Słowa kluczowe (zwane też frazami kluczowymi), to ciąg wyrazów odnoszący się do tego co internauci wpisują i wyszukują w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google. Słowa kluczowe mają ogromne znaczenie przede wszystkim przy pozycjonowaniu stron internetowych (SEO). 

To właśnie dzięki słowom kluczowym Google błyskawicznie potrafi dopasować treści znajdujące się w internecie, do tego czego szukają internauci

Jak znaleźć słowa kluczowe?

Służy do tego m.in. Planer Słów Kluczowych Google, narzędzie pokazujące ile osób miesięcznie wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę. 

Jeśli planer słów jest dla Ciebie zbyt skomplikowany lub zwyczajnie nie masz czasu na poszukiwania, słowem kluczowym może też to być po prostu ogólna nazwa produktu – np. “japońska zielona herbata” lub “makaron bezglutenowy”. 

Jeśli Twój sklep zawiera setki lub tysiące produktów szybciej będzie kierować się własną intuicją i zdrowym rozsądkiem. 

Do każdego produktu powinieneś znaleźć inną (co najmniej jedną) frazę kluczową. 

Opis produktu

Mając już frazę bądź kilka fraz kluczowych, można przejść do tworzenia opisu produktu. Bardzo ważne jest, aby opis był możliwie oryginalny (Google nie lubi, gdy ktoś robi kopiuj wklej ze stron konkurencji). 

Przykładowa struktura treści na podstronie produktowej, może wyglądać następująco: 

  • krótki opis produktu (około 50 słów, czyli 300-400 znaków) 
  • parametry produktu (mogą też być zalety, skład, funkcje)
  • długi opis produktu (wyjaśniający poszczególne jego właściwości, tutaj też możesz umieścić dodatkowe zdjęcia produktu lub film prezentacyjny)
  • FAQ (najczęściej zadawane pytania) 

Tworząc stronę produktu, upewnij się, że słowo kluczowe występuje w nim 3-5 razy. 

Uwaga: Google nadaje wyższy priorytet słowom, które pojawiają się w pierwszej kolejności dlatego upewnij się, że Twoje słowo kluczowe zostało umieszczone także w pierwszym akapicie.

Meta opis

Meta opisem nazywamy to co widzisz w wyszukiwarce Google: 

Na meta opis składa się: 

  • tytuł (który jest jednocześnie linkiem do strony)
  • opis

Postaraj się, aby tytuły oraz opisy Twoich produktów były atrakcyjne, zawierały słowa kluczowe oraz wyjaśniały dlaczego klient potrzebuje właśnie tego produktu. 

Krótkie adresy URL 

Z racji, iż prowadzisz sklep internetowy – Twoje adresy URL zapewne będa dłuższe niż na innych stronach internetowych. Zadbaj, aby adres podstron produktowych był możliwie krótki (nie więcej niż 50-60 znaków). 

Dlatego zamiast: 

  • www.przykladowysklep.pl/kategoria-produktu/worek-z-pasza-dla-zwierzat-firma-XX-rozmiar-20-kg-ultra-healthy/productID3519

zmień adres URL na prostszy: 

  • www.przykladowysklep.pl/pasza-dla-zwierzat-20kg
  • www.przykladowysklep.pl/zwierzeta/karma/pasza-dla-zwierzat-20kg
  • lub www.sklepikrowerowy.net/rowerymiejskie/rower-czerwony-chlopiecy

Niezależnie czy kategoria produktu występuje w linku URL na Twojej stronie, czy nie – obie wersje są poprawne. 

Odpowiednio nazywaj zdjęcia

Zdjęcia produktów (i każde inne pliki), które wgrywasz na serwer powinny mieć odpowiednią nazwę. Nie mogą zawierać przypadkowych liczb, ani skrótów, tylko pełne wyrazy oddzielone spacją lub “-”. Nazwa zdjęcia nie powinna wyglądać tak: 

  • DCS11012021_pol-100Natural-Protein-2000g(1).jpg

Zmień nazwę zdjęcia zanim wgrasz je na serwer strony internetowej. Użyj słów kluczowych oraz uproszczonej nazwy produktu lub nazwy firmy, dla przykładu: 

  • herbata-ziolowa-rumianek.jpg

Zdjęcia powinny być lekkie

Na wagę zdjęcia składają się 2 czynniki: jego rozdzielczość (wielkość) oraz jakość. Oba da się zoptymalizować w programie graficznym. 

Zdjęcie wyciągnięte świeżo z sesji zdjęciowej może ważyć nawet 5-20 megabajtów (to tyle co 10 stron internetowych!). O ile duże zdjęcie będzie przydatne np. do druku, to w internecie istnieje zasada – im lżej tym lepiej. 

Każde zdjęcie produktu powinno ważyć nie więcej niż 300 kilobajtów. 

Jeśli waży więcej, sprawdź jego rozmiar

  • Na stronach internetowych nie powinniśmy używać obrazów i zdjęć o rozdzielczościach większych niż 1920×1080, 
  • przy zdjęciach produktów w sklepie internetowych, sugerujemy rozdzielczość maksymalnie 1280×720, powinno wystarczyć! 

Sprawdź jego jakość – podczas zapisywania obrazów .jpg w programie graficznych, będziesz mieć do wyboru jakość zdjęcia. Do użytku internetowego 75-80% w zupełności wystarczy. 

Sprawdź typ pliku – czasami zdarza się, że otrzymujemy zdjęcia w formacie .png, co jest błędem, ponieważ .png to format dla grafik oraz ikon. Do zdjęć używamy natomiast formatu .jpg, ponieważ jest lżejszy. 

Używaj popularnych przymiotników 

Ludzie często używają pewnych określeń i przymiotników, poszukując produktów w internecie, najpopularniejszymi są m.in.: “najlepsze” oraz “tanie”. 

Używając tych przymiotników masz wyższą szansę, że ktoś znajdzie Twój produkt, wpisując np. “tanie upominki urodzinowe”. 

Oprócz przymiotników, możesz wykorzystać także inne popularne frazy, które wpisujesz podczas internetowych poszukiwań, np.: 

  • opinie, 
  • online, 
  • darmowa dostawa, 
  • promocja

Każde tego typu słowo zwiększa Twoją szansę, ale też nie dajmy się zwariować – nie dodawaj tych słów na siłę w opis produktu, bo będzie to wyglądać sztucznie i nienaturalnie.  

Wyrazy podobne

Znajdź słowa, które są blisko związane z Twoją frazą kluczową lub branżą. Jeśli prowadzisz sklep ze zdrową żywnością, a Twoją frazą jest np. “zdrowe żywienie”, będą to takie frazy jak: 

  • zdrowe przepisy
  • książka kucharska
  • internetowy sklep spożywczy
  • lekki posiłek 
  • dieta
  • itp. 

Słowa te pomogą robotom Google zrozumieć kontekst Twojego sklepu internetowego.

Używaj podpunktów

Umieszczanie benefitów produktu w podpunktach pomaga Twoim klientom skupić się na tym co najważniejsze. Czytelnik powinien możliwie szybko zrozumieć dlaczego warto zrobić zakupy właśnie u Ciebie! 

Parametry produkty, jego cechy, skład, a także najczęściej zadawane pytania od klientów – postaraj się uporządkować to wszystko w podpunktach. 

Nie od myślników! Koniecznie w podpunktach! 

– to jest myślnik 

  • to jest podpunkt (dzięki specjalnemu formatowaniu tekstu, algorytmy Google łatwiej zrozumieją, że podpunkty należą do jednej grupy)

Podsumowanie

Przygotowaliśmy dla Ciebie szybką ściągawkę jak powinna wyglądać struktura podstrony produktowej

Jeśli Twoim zdaniem przygotowana przez nas instrukcja jest wartościowa, wyślij ją swoim znajomym lub udostępnij naszą ściągawkę w social mediach. Będzie nam niezmiernie miło! 

Podobało Ci się? Udostępnij artykuł znajomym:

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on whatsapp
Share on linkedin
StronaBiznesu.pl

StronaBiznesu.pl - jesteśmy agencją marketingową i sprawiamy, że internet pracuje na zyski Twojej firmy 24/7! Dbamy o silny wizerunek firm w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej, optymalizacji SEO i efektywnym działaniom w social media - napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Pytanie do autora?

    Sebastian Kowalewski
    Sebastian Kowalewski

    Pytanie do autora?

    Sebastian Kowalewski
    Sebastian Kowalewski
    Ranking Najlepszych Narzędzi Email

    Szukasz agencji Social Media?

    Sprawdź naszą ofertę

    instagram mockup identyfikacja wizualna
    Powiązane artykuły:

    Bezpłatna konsultacja

    Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku.

    Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.

    Bezpłatna konsultacja

    Zaproponujemy Ci tylko takie rozwiązanie, które będzie dopasowane do Twojego biznesu. Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku. Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.