Szkolenie Social Media Manager

Szkolenie Social Media Manager
Szkolenie Social Media Manager

Witaj na wirtualnym szkoleniu, które opracowaliśmy specjalnie na potrzeby naszego zespołu. 

Zebraliśmy w jednym miejscu wyłącznie najlepsze kąski jakie można znaleźć w internecie, zebraliśmy tego tak dużo, że pewnego dnia postanowiliśmy podzielić się tym zbiorem wiedzy z szerszą publicznością – czyli z Tobą. Wszystko to co przeczytasz poniżej, jest częścią wewnętrznego procesu szkoleniowego w naszej firmie. 

W myśl zasady Pareto – gdzie 20% działań daje 80% efektów, nauczymy Cię jak tworzyć przyciągające wzrok posty, generujące zyski reklamy, a na deser podamy garść narzędzi z których sami korzystamy na co dzień. 

Plan oraz czas trwania szkolenia:

  • Strategia – 2 godziny
  • Prowadzenie fanpage – 2 godziny 
  • Grafika – 20 minut 
  • Copywriting – 2 godziny 
  • Błędy – 20 minut 
  • Czas publikacji – 20 minut
  • Manager – 1,5h


Mamy nadzieję, że Ci się spodoba! 

Po pierwsze – strategia!

Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań, w pierwszej kolejności musisz przejść przez etap planowania strategicznego. 

Ten rozdział pomoże Ci stworzyć strategię, wyznaczyć kierunek Twoich działań i zweryfikować zakładane cele. 

Czy przy prowadzeniu fanpage działasz strategicznie? Czy wiesz dokąd zmierzasz i jak chcesz osiągnąć wyznaczony kierunek? 

A może wręcz przeciwnie? Działasz z dnia na dzień, testujesz pomysły… Masz w głowie cel, ale nie bardzo wiesz jak go osiągnąć?

Jeżeli raczej ta druga sytuacja powtarza się u Ciebie częściej i masz wrażenie, że robisz dużo, ale Twoje działania nie przynoszą pożądanego efektu, to poniższa instrukcja jest zdecydowanie dla Ciebie.

Czy biznes online musi mieć strategię?

Dzięki strategii marketingowej, która jest spisana czarno na białym – Twoje działania będą bardziej skoordynowane i skuteczne, a także dostępne dla reszty zespołu dzięki czemu każdy wie gdzie wspólnie zmierzamy. 

Zamiast zmieniać kierunek, za każdym razem gdy wpadniesz na nowy pomysł lub inspiracje na Facebooku, które tylko Cię rozpraszają – trzymaj się wyznaczonej ścieżki. Dzięki temu szybciej zobaczysz efekty Twoich działań. 

Łatwiej też będzie Ci oceniać skuteczność strategii, kiedy nie jest ona tylko w Twojej głowie i masz dokument do którego możesz wrócić po kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Nasza pamięć jest zawodna! 

Strategia działa, kiedy trzymasz się jej wystarczająco długo. 

Miesiąc? Za krótko! 

Sześć miesięcy? To też za krótko! 

Strategia to plan działań na okres przynajmniej roku lub dłużej. Przygotuj się na maraton! 

Miej też na uwadze, że żadna strategia nie jest wykuta w kamieniu. Biznes online zmienia się bardzo szybko, dlatego warto dostosowywać swoją strategię co kilka miesięcy, np. co kwartał – 3 miesiące to dobry okres, aby zobaczyć efekty Twoich działań, utrzymać motywację, ale też dokonać potrzebnych zmian, jeśli część z Twoich działań ewidentnie nie przynosi efektów.

Dlaczego w ogóle strategie działają i warto trzymać się konkretnego planu? Na podstawie swoich własnych doświadczeń tłumaczy Grażyna Pawtel-Lorente: 

Pamiętaj, że proste spisanie Twojego celu na kartce papieru, statystycznie zwiększa szansę jego osiągnięcia, aż o 80%!!! 

Analiza Social Mediów Klienta

Nic nie działa tak dobrze jak analiza wstępna social mediów i zaproponowanie kilku prostych sugestii, które chcielibyśmy wdrożyć! Najczęstsze błędy popełniane przez właścicieli biznesów to: 

  1. Brak spójnej identyfikacji wizualnej marki,
  2. Brak terminowości i regularności postów, 
  3. Brak konkretnego celu prowadzenia profili w mediach społecznościowych. 

Większość małych i średnich firm nie będzie mieć żadnego z powyższych. Wśród naszych własnych klientów, powyższe braki występują w 90% przypadków. 

To Twoja szansa!  

Rozwiąż problemy już na samym starcie (wymienione kolejno): 

  1. Opracuj szablony postów, tak aby ludzie scrollując Facebook łatwo odróżniali nasze posty od postów konkurencji. Chodzi tutaj o pozycjonowanie marki w oczach odbiorców. Wystarczy odpowiedni odcień fioletu, aby skumać się, że chodzi o reklamę czekolady Milka. Prawda? W poście nie musi być ani logo, ani krowy, ani czekolady. Wystarczy sam kolor i emocje, które wzbudza. Tak właśnie ,,zarzuca się kotwicę” w głowach klientów. Powtarzający się komunikat, z czasem podświadomie zapisze się w głowach odbiorców. 
  2. Procesy w naszej agencji są ułożone tak, aby przestrzegać terminowości publikacji. Przede wszystkim zaplanuj harmonogram na 2-4 tygodnie w przód. Przysporzy Ci to wiele spokoju i unikniesz frustracji. 
  3. Wyznacz konkretne cele, które chcesz osiągnąć i osadź je w ramach czasowych. Swoim postanowieniem podziel się z zespołem i właścicielem fanpage. 

Unikalne cechy oferty 

Z angielskiego ,,unique selling proposition”. Zastanów się – czy dany produkt lub usługa wypełnia jakąś niszę lub potrzebę, której nie potrafi zaspokoić konkurencja? 

W ten sposób uciekniesz z tak zwanego ,,czerwonego oceanu”, czyli akwenu wypełnionego krwią Twoich konkurentów walczących o klientów. 

Unikalność oferty sprawia, że odbiorcy przestają postrzegać Twoją markę jako jedną z wielu, tylko jako jedyną w swoim rodzaju

Odpowiedz sobie na kilka pytań odnośnie usługi lub produktu.

Jaki problem rozwiązuje? Jakie potrzeby zaspokaja? Co potrafi zrobić ta konkretna firma, czego nie potrafi nikt inny? Czy jest to może lepsza jakość produktu, większe doświadczenie, a może unikalna marka? 

Powyższe pytania wzbogacą plan komunikacji z rynkiem.

Jak już na nie odpowiesz – możemy przejść do kolejnego etapu budowania świadomości marki. W zależności czy firma rozwiązuje problem czy budzi potrzebę, możesz podejść do tego tematu na dwa różne sposoby: 

  • zamiana potrzeb odbiorców w możliwość ich zaspokojenia (np. odpowiedzią na chęć lepszego samopoczucia, może być stylowa torebka), 
  • zamiana problemów w świadomość ich rozwiązania (np. odpowiedzią na problem niewyspania, może być wygodny materac lub zioła nasenne). 

Tutaj także szukaj unikalnych wyróżników marki. 

Piramida świadomości 

Jeśli znajome jest Ci (a powinno być) pojęcie lejków sprzedażowych, na pewno spodoba Ci się poniższy schemat 

  1. Kiedy u odbiorców występuje brak świadomości – odpowiedz sobie na pytanie – jak przyciągnąć klienta do produktu?
  2. Świadomość – na tym etapie postaraj się zakomunikować klientom właściwości produktu lub usługi oraz wartości jakie dostarczają, 
  3. Zainteresowanie – kiedy już zdobędziesz zainteresowanie, teraz musisz przekonać go, że produkt jest mu potrzebny, 
  4. Rozważanie – etap w którym wszelkimi sposobami i agresywną reklamą musisz przekonać klienta do dokonania zakupu, 
  5. Zakup – kiedy już kupił, ważne jest pytanie – czy kupi znowu? Co skłoni klienta do powracania i wydania jeszcze większych pieniędzy? 
  6. Lojalność –  lojalnego klienta warto będzie zachęcić do polecania usług. 

Bonus – kilka ciekawych artykułów na temat lejków sprzedażowych: 

Piramida generowania popytu – Cheta Holmesa

Spójrz na poniższą grafikę – top 3% klientów to są ludzie wiedzący czego potrzebują, najczęściej wpisujący w Google np. „dentysta Gdańsk”. My natomiast chcemy dotrzeć do pozostałych 40-70% ludzi spośród naszej grupy docelowej.

Przykład: Naszym klientem jest gabinet dentystyczny.

  • Górne 3% stanowią klienci z bólem zęba, chcący zapisać się na wizytę. Niewykonale byłby by próby dotarcia do tych osób poprzez social media. 
  • Kolejne 7% to klienci gotowi na zakup, być może dbający o zdrowie lub regularnie chodzący do stomatologa, lecz nie szukający nas aktywnie. Wystarczy się im lekko przypomnieć, aby podjęli decyzję. 
  • Górne 30% zaznaczone na niebiesko, po prostu o wizycie nie myśli. Odwlekają wizyty, są przytłoczeni innymi sprawami, zapominalscy i wszyscy niemający w tej chwili pieniędzy. 
  • Środkowe 30% zaznaczone na fioletowo, to ludzie nieświadomi swoich dolegliwości – trzeba ich wyedukować, o skutkach nieleczenia zębów lub nieleczonego krzywego zgryzu. 
  • Dolne 30% zaznaczone na czerwono, to osoby, które mają już sprawdzonego dentystę od lat i nie są zainteresowani jego zmianą.

Piramida popytu pomaga nam niejako w generowaniu rynku zbytu. Pomaga dostrzec luki i potencjał, którego nie widać na pierwszy rzut oka. 

Content Mix 

Najprościej ujmując, jest to zagęszczenie rodzajów postów Twoim kanałach marketingowych. Content Mix używamy po to, aby zachować odpowiednie, z góry założone proporcje w jakich będziesz publikować określone treści (każdy rodzaj postów odpowiada za inne cele). Przykłady różnych proporcji znajdziesz na blogu CoSchedule

Jeśli nie wiesz jakiej proporcji użyć, najbezpieczniejsza jest zasada 80-20: 

  • 80% postów powinno informować, angażować i edukować Twoją społeczność, 
  • 20% może bezpośrednio promować markę i jej produkty. 

Częsta jest także zasada trójek

  • ⅓ (33%) postów promuje biznes, konwertuje czytelników i generuje przychody, 
  • ⅓ (33%) edukuje i dostarcza treści od specjalistów w Twojej branży, 
  • ⅓ (33%) angażuje i wchodzi w interakcję. 

Im większy fanpage, tym częściej możesz tworzyć bardziej skomplikowane struktury.

Sformułuj jasny i zrozumiały przekaz, który będziesz przez najbliższe miesiące wysyłał do swoich odbiorców. Zobacz, jakie angażujące treści możesz publikować na swoim fanpage

Content plan

Teraz gdy masz na koncie kilka strategicznych chwytów, możemy przejść do planowania 

Jak gdzie i co publikować – zapoznaj się z przykładową listą treści

Prowadzenie fanpage

Po każdym wypuszczonym poście (szczególnie tym wzmocnionym reklamą), jak najszybciej zaproś do polubienia fanpage wszystkich, którzy polubili post! Jest to najtańszy sposób na pozyskiwanie fanów, a nadal wielu marketerów o nim zapomina! 🙂 

Skąd brać pomysły i inspiracje na posty?

  1. Pomysły na posty – skąd brać? Przygotowaliśmy dla Ciebie wielka lista 30+ pomysłów na posty, z podziałem na ich cele (posty angażujące społeczność, edukacyjne, przedstawiające markę oraz reklamowe, czyli te generujące przychody). 
  2. Przy poszukiwaniu pomysłów na posty, możesz także posłużyć się generatorami pomysłów takimi jak: 
  3. Masę ciekawych pomysłów znajdziesz też w Google, Pinterest, Twitterze oraz na Instagramie (wpisując po hashtagach), 
  4. Biblioteka reklam Facebooka
  5. Fanpage i strony internetowe konkurencji, 
  6. Zobacz też artykuł “skąd brać pomysły na posty na Facebooka”. 

Jak zwiększyć liczbę polubień strony, wykorzystując istniejący content? Kilka słów o recyklingu treści.

Wykorzystaj opublikowane już kiedyś posty. Jednym ze sposobów na dostarczenie odbiorcom merytorycznych treści jest użycie tych, które już wcześniej zostały przez Ciebie opublikowane, czyli użycie recyklingu treści

Recyklingiem raczej nie nazwiemy wykorzystania materiałów stworzonych dzień czy tydzień wcześniej. Warto sięgnąć nieco głębiej. Sprawdź, co pojawiło się na Twoich fanpage’ach w poprzednich latach, np. z okazji konkretnych świąt!

Wcześniej posty i tak z pewnością nie dotarły do wszystkich Twoich fanów. Warto więc przypomnieć publikowane kiedyś artykuły czy wideo, mając na uwadze również obserwujących, których udało Ci się pozyskać w międzyczasie.

Konwertuj merytoryczne materiały na krótsze formy

Sposobem zbliżonym do poprzedniego, choć o nieco odwróconym procesie, jest konwersja publikowanych wcześniej – dużych, profesjonalnych materiałów na krótsze formy, charakterystyczne dla mediów społecznościowych.

Stwórz jeden porządny kawał treści – to może być artykuł, webinar lub nagranie z konferencji. Następnie podziel ten wielki kawał na drobne części. Stworzone w ten sposób mikro-treści dawkuj swoim odbiorcom przez kolejne miesiące. Efekt? Mamy bardzo dużo treści, na wiele miesięcy, niskim nakładem pracy.

Zapoznaj się z piramidą treści Garego Vee – amerykańskiego przedsiębiorcy i inwestora! 

Gary mówi o wrzucaniu do social mediów treści w wielkości tak zwanych ,,bite size”, czyli łatwych do skonsumowania przez odbiorcę. Treści szybkie, łatwe w odbiorze rozprzestrzeniają się szybciej. I co najważniejsze, łatwiej je stworzyć!!

A jeszcze łatwiej je stworzyć im więcej materiałów bazowych mamy – takich jak treści wideo, darmowe ebooki, prezentacji, itp.

Chodzi tu między innymi o wybranie fragmentu merytorycznego artykułu czy filmu (fragmentu większej całości), które posłużyły Ci już kiedyś, i zaprezentowanie go fanom choćby w formie zwykłego postu na Facebooku. Przykładem może być poniższy post, który jest adaptacją jednej z tez postawionych w opublikowanym miesiąc wcześniej artykule.

jak zwiększyć liczbę fanów na Facebooku

Gary Vee, jest prawdziwym mistrzem micro contentu. Pokazuje jak robić treści z ,,niczego”. Jeśli nasz klient ma bloga, wystarczy wziąć jeden artykuł, aby wyłapać z niego co najmniej 5-10 istotnych elementów. Następnie robisz z nich infografikę, cytat, filmik, story, itd. Publikujesz to na Insta, Linkedin i Facebooku. Boom! 

Stworzyliśmy właśnie 30+ postów

Zobacz jak zrobił to sam Gary: 

  • Udostępnił prezentację na Linkedin
  • Wrzucił zajawkę na Medium
  • Wrzucił kilka tweetów i insta stories, 
  • co ważne, prezentacja jest na tyle fajna i pożyteczna, że ludzie udostępniają ją dalej 😉 

Zobacz PEŁNĄ PREZENTACJĘ przygotowaną przez Gary Vaynerchuk. 

Bonus – dlaczego ludzie udostępniają Twoje posty? 

Raport The New York Times wyróżnia 5 głównych powodów, dla których ludzie dzielą się i udostępniają posty: 

  1. 84% ludzi dzieli się, aby wesprzeć sprawę lub ideę,
  2. 78% pragnie zostać w bliższej relacji z tym kogo obserwują, 
  3. 69% osób dzięki dzieleniu się, czuje większą więź ze światem i sprawczość, 
  4. 68% robi to, aby pokazać kim są, wyrażają siebie, 
  5. 49% osób natomiast udostępnia treści, aby poinformować innych na temat rzeczy, które mogą potencjalnie ich zainteresować. 

Jak robić dobre grafiki?

W mediach społecznościowych szczególnie przyda Ci się umiejętność używania fontów w grafice. Masz bardzo niewiele czasu, aby przykuć czyjąś uwagę i skłonić do zapoznania się choćby z nagłówkiem. 

Aby to osiągnąć, musisz wiedzieć w jakiej kolejności Twój odbiorca będzie czytał grafikę. Pomoże Ci 5-minutowy poradnik jak używać fontów w grafice i 10 podstawowych zasad.

Pamiętaj też o żelaznych zasadach publikacji grafik w social media: 

  • Tekst na grafice nie powinien zajmować więcej niż 20% powierzchni
  • Zawsze eksportuj pliki w formacie .PNG (wtedy nie tracą na jakości)

Bonus – skorzystaj z narzędzia remove.bg, aby wyciąć osoby i przedmioty do przezroczystego tła. Przydatny trik – darmowa wersja programu daje możliwość pobrania obrazu jedynie w niskiej rozdzielczości. Dlatego przed edycją przytnij obraz do maksymalnie małych rozmiarów, tak aby wyeksponować element, który chcesz wyciąć. :))

Wymiary grafik

  • wymiar grafik, szerokość 2048px (poziome) i 960 (pionowe),
  • wymiar cover photo jest inny dla pecetów, a inny dla smartfonów, aby zrozumieć jak to działa – zerknij na grafikę pomocniczą poniżej: 

Więcej informacji i szablony wymiarów znajdziesz pod tym linkiem

Copywriting – jak pisać treści, aby ludzie chcieli czytać? 

Pamiętaj o 3 najważniejszych zasadach:

  • Pierwsza linijka (to ona przykuwa uwagę!!)
  • Prawdziwość realność (ludzie są odporni na reklamę)
  • Call to Action (ostatnia linijka, konkretne wezwanie do działania)

Przygotowaliśmy dla Ciebie także kilka wideo (łączny czas to 2 godziny): 

Jak napisać ciekawy post?

  1. Przedstaw się w JEDNYM zdaniu, 
  2. Powiedz co oferujesz i dlaczego powinno to obchodzić czytelnika (nie ważne czy prowadzisz profil mały czy duży, z czasem odkryjesz swoje unikalne wartości, które najbardziej interesują klientów), 
  3. Opisz jakie są kolejne kroki, jeśli czytelnik jest zainteresowany ofertą (sprawdź czy post zawiera wezwanie do działania, co odbiorca ma konkretnie uczynić – zadzwonić? Wysłać maila? Wypełnić formularz? Liczy się precyzja i prostota wymaganego działania.
  4. Zwróć uwagę jak zakończysz wypowiedź – możesz spróbować uderzyć w miejsca, które trapią odbiorcę. 

Błędy – Przy prowadzeniu fanpage

Ten rozdział moglibyśmy równie dobrze nazwać ,,najczęściej popełniane błędy”, bo to właśnie na doświadczeniu naszego zespołu budujemy poniższe podpowiedzi.

  • Zawsze wysyłaj link do zaplanowanych postów dla klienta.
  • Musisz mieć kontakt telefoniczny z klientem – przynajmniej od czasu do czasu,
  • Jeśli chodzi o Facebook, zawsze używaj grafik w formacie .png, NIGDY nie używaj .jpg ponieważ jakość publikowanych grafik jest wyraźnie niższa,
  • Oznaczaj inne profile, ludzi, a nawet swój własny fanpage – krótkie treści w mediach społecznościowych wymagają maksymalnego wykorzystania. 

Żelazne zasady reklamy Facebook Ads

  • Grafika prawie zawsze (90% przypadków) powinna pokazywać produkt lub usługę. W innym wypadku ryzykujesz blokadą konta. 
  • Minimalna grupa niestandardowa to ~ 500 osób
  • Nie mieszaj różnych rodzajów grup reklam (czyli: zainteresowania, grupa niestandardowa, lookalike audience) podczas używania opcji „Campaign Budget Optimization”. Grupy muszą być podobnej wielkości (+/- 20%). Nie może być 1 mln osób vs 100 tyś. osób.
  • Wszystkie zestawy reklam powinny być uruchamiane w tym samym czasie, czyli np. zaplanuj na jutro o 8:00, aby ruszyły w tym samym momencie
  • Nigdy nie edytujemy działającej kampanii! (jeśli chcesz wprowadzić zmiany utwórz nową kampanię lub zestaw reklam, w innym wypadku dane będą przekłamane)
  • Poczekaj z analizą kreacji reklamowych na minimum 3 tyś. wyświetleń pod każdym postem
  • Nie zmniejszaj gwałtownie budżetów reklamowych, aby nie popsuć kampanii (maksymalnie o 10% dziennie)
  • Używaj wykluczeń (np. wyklucz LAL 1% z grupy LAL 3%, lub wyklucz osoby które już wykonały akcję)
  • Używaj tylko jeden rodzaj konwersji na kampanię (zakup i ruch powinny być w oddzielnych kampaniach)
  • Nie używaj „rozszerzenie grupy” w Zestawie Reklam (chyba, że masz świadomość konsekwencji i jest to zamierzone działanie)
  • Przy budżecie 300 zł nie reklamować na konwersje. Robić przede wszystkim remarketing i testowanie… W pierwszej kolejności trzeba zbudować dla klienta cash flow. dopiero wtedy będzie go stać na agencję reklamową i większe budżety. 

Jakość fanpage

Nierzadko zdarzało się nam, że Facebook przyczepił się do publikowanych przez nas postów kompletnie bez przyczyny. Natomiast wsparcie techniczne zespoły Facebooka niewiele tutaj pomoże. 

Masz zablokowane konto? 

Cóż – nie powiemy Ci dlaczego, mogłeś po prostu starać się bardziej! 

Mniej więcej taki wydźwięk mają odpowiedzi Facebooka w sprawie prośby o odblokowanie konta, czy to prywatnego, czy reklamowego. 

Dlatego tak ważne jest szczegółowe zapoznanie się z wymaganiami jakościowymi firmy Facebook. Tutaj znajdziesz te najważniejsze: 

Jeśli Twoje konto reklamowe zostało jednak zablokowane, koniecznie sprawdź nasz artykuł o blokadach konta reklamowego na Facebooku oraz sprawdzonych rozwiązaniach na taką ewentualność.

Kiedy wrzucać posty na social media?

Posty na Facebook wrzucaj w godzinach 7-9 rano, a także 19-21 wieczorem. Najsłabszy dzień to wtorek i piątek. Warto też przetestować godzinę 12-13 w tygodniu, a szczególnie w weekendy.

Kontakt telefoniczny i messenger wrzucamy rano, ze względu na godziny pracy firm, które obsługujemy. Treści wideo i linki, wrzucaj wieczorami – wtedy częściej mamy czas na konsumpcję, szczególnie na smartfonach.

Jeśli prowadzimy fanpage B2B, to na ogół lepiej ominąć weekendy. Pracownicy i kadra managerska mają wolne i nie myślą o pracy.

Posty na Instagram

Na ogół najlepszy czas to czas lunchu, czyli od 11:00 do 13:30. Następnie są wieczory od 19:00 do 21:00. Co nie znaczy jednak, że jest tak ZAWSZE!

Dobrą godziną jest także czas śniadania i podróży do pracy, czyli 7-8 rano. Szczególnie w poniedziałki. W piątki zaś nie postuj rano, ani wieczorem – spróbuj zamiast tego między 10 a 15, kiedy pracownicy zaczynają już wrzucać na luźniejszy bieg.

Weekendy dobrze jest postować w okolicach południa, gdy każdy się wyśpi i powoli wraca do żywych, czyli 11-13. Niedziela po godz. 19:00 też daje radę.

Filmy wrzucamy późnym wieczorem, po godzinie 21, kiedy nikt nie ma już sił na czytanie i chce włączyć sobie coś lekkiego przed snem.

A co z linkedin?

Profesjonaliści w weekendy zazwyczaj odpoczywają (przynajmniej starają się) więc posty zamieszczaj od wtorku do czwartku. Zapytasz pewnie dlaczego nie w poniedziałek i piątek? Odpowiedź jest prosta. W poniedziałek jest bardzo dużo roboty, a w piątek mamy już dość „bycia profesjonalnym” i w głowie mamy tylko weekend.

Aby dotrzeć do managerów wyższego szczebla, zamieszczaj posty w tygodniu w godzinach 20-21.

Jak jest naprawdę?

Wyobraź sobie, że to nie media branżowe, a sam Facebook ogłasza, że sobota o godz. 12:00 to najlepszy czas na posty. Wtedy wszyscy zaczynają wrzucać posty o tej godzinie i co? Wtedy robi się PRZESYT.

Badań w internecie znajdziesz dziesiątki. Nierzadko jedno kompletnie zaprzeczające drugiemu! Nie biorąc już pod uwagę stref czasowych i lat, w których zostały przeprowadzone te badania.

Wniosek? Każda grupa docelowa różni się między sobą, dlatego do każdej należy wypracować indywidualny model publikacji postów

Bonus – odcinek podcastu, rzucający światło na częstotliwość publikacji postów – Zobacz podcast

Facebook Manager i Manager Reklam

Wprowadzenie do Business Managera i Managera Reklam

Witaj na przyspieszonym kursie reklamy w ekosystemie Facebooka, który w zaledwie 4 godziny przeprowadzi Cię przez cały ekosystem Facebooka. Tym samym teleportując Cię z poziomu ZERO do poziomu junior specialist. Słuchaj tylko pilnie, rób notatki i wprowadzaj zmiany na bieżąco we własnym panelu reklamowym! 🙂

  1. Jeśli zarządzanie cudzym fanpage na Facebooku to dla Ciebie nowość – w takim razie ten poradnik jest dla Ciebie! W 20 minut dowiesz się jak korzystać z Business Managera, jak go skonfigurować, 
  2. Wprowadzenie do reklamy na serwisie Facebook (Manager Reklam). Tutaj Twoim opiekunem będzie Paweł Kępa, który krok po kroku tłumaczy jak stworzyć reklamę, czyli jak dobierać typy i cele kampanii reklamowych. Dowiesz się także o umiejscowieniu, formatach reklamy i ich potencjalnej skuteczności. Dobierzesz odpowiednie modele płatności, grupę docelową i zainteresowania odbiorców. Paweł pokaże Ci także jak poruszać się w panelu reklamowym, jego główne funkcje, jak puścić pierwszą kampanię i na co zwracać uwagę aby kampania odniosła sukces (czas lekcji to 45 minut),
  3. Czym różni się opcja „promuj post” dostępna z poziomu fanpage, a reklama w Managerze Reklam i co bardziej się opłaca? W jakich miejscach wyświetla się nasza reklama? Na te i inne pytania odpowiada Artur w swojej krótkiej prelekcji! 🙂

Budowanie przemyślanej strategii reklamowej

  1. Jak zbudować prostą strategię i promować nasz fanpage? Dowiesz się tego od Szymona na jego półgodzinnym webinarze, gdzie uczy podstaw myślenia strategicznego – a nie takiego skierowanego na zbieranie samych lajków. 🙂
  2. Przeczytaj artykuł od Social Tigers, z którego dowiesz się czym jest CPS, CPC i CPM.
  3. Cechy fanów określone kategoriami reklamowymi Facebooka. Dla przykładu, sprawdzając fanpage w Audience Insights, może okazać się, że znaczny procent fanów należy np. do konkretnej branży. Zoptymalizowanie reklamy o dodanie tego kryterium, obniży koszty działań czasem nawet o 30-40%, pozwalając na dotarcie do mniej przypadkowych osób.
  4. Ustawienia kampanii reklamowej na konwersję w Facebook Ads – według InstaPage, wraz z podanymi średnimi konwersji zależnymi od branży
  5. Mega przydatny poradnik, a w zasadzie blueprint ustawienia złożonych kampanii Facebook Ads. Szczególną uwagę zwróć tutaj na grafiki. 

Analiza i optymalizacja przeprowadzonej kampanii

Aby ocenić skuteczność strategii internetowej, trzeba wiedzieć co mierzyć i jak interpretować dane, które otrzymasz z kampanii reklamowych. 

  1. Analiza i ocena przeprowadzonej kampanii krok po kroku, w 20 minut przytacza Wojtek z agencji Infuentiq,
  2. Jak ludzie korzystają z Facebooka? Jak optymalizować reklamy i wytłumaczyć czego chcemy od potencjalnego klienta? Opowiada Artur Jabłoński (20 minut).
  3. Campaign Budget Optimization, czyli co daje opcja automatycznej optymalizacji reklamy przez Facebook i czy jej potrzebuję? Oglądaj od minuty 4:50 do 36:00, bo potem pojawiają się pytania widzów. Od minuty 21:00 Artur mówi o optymalizacji kampanii i wskaźnikach CTR (wszystkie) oraz CPC (wszystkie), które mają największy wpływ na optymalizację,
  4. Rozkminy na temat tego jak mierzyć wyniki z reklam, jakie są polecane dobre praktyki oraz kilka najczęściej popełnianych błędów, webinar od Artura Jabłońskiego.
  5. Gość mega przynudza i ma kiepskie dane, ale uczy fajnych rzeczy, takich jak segmentacja (podział) danych z kampanii i wyciągania wniosków,
  6. Gość mówi, że Facebook zrobi wszystko za mnie – trzeba tylko dobrze ustawić kampanię,
  7. Kajetan Hubner tłumaczy jak zrobić kampanię ecommerce, uzyskać wysoki ROAS i ustawić managera reklam (kolumny), aby dane były łatwiej czytelne,
  8. Raz na jakiś czas warto sprawdzać nakładanie się grup odbiorców na siebie,

Opiekujesz się klientem? 

Złota zasada komunikacji! Jeśli coś nie zostało powiedziane, to znaczy, że nie zostało zrozumiane. Dlatego upewniaj się, czy dobrze się zrozumieliście, powtórz to co mówił klient, ale używając innych słów. Możesz też napisać podsumowanie rozmowy na maila.

Jak zarządzać klientami i przekazywać im informacje?

Zobacz również

Podobało Ci się? Udostępnij artykuł znajomym:

StronaBiznesu.pl - jesteśmy agencją marketingową i sprawiamy, że internet pracuje na zyski Twojej firmy 24/7!

Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Pytanie do autora?

    Sebastian Kowalewski
    Sebastian Kowalewski

    Pytanie do autora?

    Sebastian Kowalewski
    Sebastian Kowalewski

    Szukasz agencji Social Media?

    Sprawdź naszą ofertę

    instagram mockup identyfikacja wizualna
    Szkolenie Social Media Manager

    Szkolenie Social Media Manager

    Bezpłatna konsultacja

    Zaproponujemy Ci tylko takie rozwiązanie, które będzie dopasowane do Twojego biznesu. Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku. Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.

    Bezpłatna konsultacja

    Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku.

    Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.