Konto firmowe TikTok

Wszystko co musisz wiedzieć zanim założysz konto firmy na TikToku

TikTok na dobre zagościł w głowach i sercach swoich odbiorców. Coraz więcej marek pojawia się na tej platformie, a trafiając na nasz post pewnie i Ty zacząłeś lub zaczęłaś zastanawiać się: ,,czy mój biznes nadaję się na TikToka?” 

Czym jest TikTok? Czyli kilka słów wprowadzenia

Ten akapit jest skierowany do osób, które przespały kilka ostatnich miesięcy i nie zauważyły fenomenu TikToka, dlatego jeśli wiesz czym jest TikTok to śmiało możesz przejść do następnej części artykułu. 😉 

Krótko pisząc, TikTok to mobilna aplikacja internetowa, której główną funkcją jest możliwości tworzenia i udostępniania krótkich materiałów wideo (aktualnie do 3 minut), których celem jest dzielenie się z publicznością swoimi opiniami, wiedzą, ale przede wszystkim kreatywnością.

Jak podaje raport Neuro-insights, dzięki TikTokowi firmy i marki bardziej zapadające w pamięć  użytkowników, a to jest bezpośrednio powiązane ze sprzedażą ich produktów i usług. Na przykład reklamy In-Feed na TikToku zwiększa o 23% zapamiętania szczegółów przez użytkowników niż reklamy telewizyjne, a reklamy TopView na TikToku przewyższają telewizję aż o 40%!

Jak widać dla biznesmenów i marketerów jest to świetne miejsce do zdobywania nowych klientów. 😀

W załącznikach na końcu artykułu znajdziesz linki do raportów dzięki, którym jeszcze bardziej poszerzysz wiedzę dotyczącą TikToka. 😉

Czy TikTok nadaje się do budowania marki Twojego biznesu?

To bardzo ważne pytanie, które jako przedsiębiorca powinieneś sobie zadać zanim założysz swoje konto na tym portalu albo zlecisz to jakiejś agencji. Każde nowe otwarcie kanału komunikacji, niezależnie czy myślisz o tym, żeby Twoja marka pojawiła się na Facebooku, LinkedIn, Clubhouse, czy innych mediach społecznościowych, powinno być poprzedzone analizą tego medium pod kątem grupy odbiorców. 

Należy poświęcić czas na naukę o funkcjonowaniu nowej platformy, kosztów wdrożenia, a przede wszystkim, czy prowadzenie konta na TikToku może przynieść wymierne korzyści i pomóc osiagnąć założone cele Twojemu biznesowi. Jeśli nie masz zbyt dużo czasu na takie rozważania albo zasobów, żeby zlecić to agencji marketingu internetowego, stara dobra analiza SWOT będzie dobrym początkiem.

,,TikTok to miejsce dla mojej firmy!”

Jeśli przebrnąłeś przez wspomniane wyżej etapy przygotowań i jesteś święcie przekonany, że jest to platforma dla Ciebie to śmiało możemy iść dalej z tematem. 😀

Teraz będzie potrzebne przygotowanie strategii rozwoju konta na tiktoku. Co powinno się w niej znaleźć?

  1. Charakterystyka grupy odbiorców, do jakiej chcesz trafiać dzięki tej platformie i czy potencjalni klienci tam się znajdują.
  2. Persona potencjalnego odbiorcy.
  3. Określenie celów, jakie chcesz osiągnąć dzięki aktywności na TikToku (np. zwiększenie rozpoznawalności marki, zdobycie potencjalnych klientów dla Twojego produktu).
  4. Określenie wartości, jakie chcesz promować swoją marką.
  5. Rodzaj kontentu, jaki chcesz produkować.
  6. Stworzenie listy pomysłów, żeby stwierdzić, czy ,,nie wystrzelasz się” po 3 filmach.
  7. Zrobienie analizy konkurencji (stwierdzenie, czy i jak silna jest. Przyda się też inspiracja na to, co Ty możesz zrobić lepiej ;)).

Jak nagrać swojego pierwszego DOBREGO TikToka?

UFF! Skoro już przebrnąłeś przez tę listę zadań i zrobiłeś to z dokładnością i starannością, to najwyższa pora na nagranie Twojego pierwszego wideo na platformę. 😀

Przed Tobą lista kroków, które należy wykonać, żeby od pierwszego filmu zacząć tworzyć dobre wizualnie i merytorycznie TikToki.

  1. Znajdź historię, którą chcesz opowiedzieć. Czy to będzie wiedza przekazywana w ciekawy sposób, czy Twoja opinia na dane zjawisko, ważne, żeby temat był związany z branżą, w której chcesz pozycjonować swoją markę.
  2. Stwórz scenariusz tego, co chcesz powiedzieć/przekazać. Długopis i notes zawsze niezastąpione. #teamdługopis 😉
  3. Znajdź odpowiednie miejsce do nagrywania. Czy to będzie ściana w Twoim pokoju albo kąt w biurze, ważne, żeby mieć takie miejsce, w którym będziesz wiedział, że masz dobre światło i miejsce na sprzęt.
  4. Zadbaj o światło. Dobre, niezbyt ostre światło zapewni, że Twoje wideo będzie bardziej estetyczne i schludne. Na początku nie będziesz potrzebować w tym celu profesjonalnego sprzętu, do nagrania wystarczy oświetlenie pokojowe lub dzienne.
  5. Zdecyduj, czy nagrywasz w aplikacji (filtry z TT), czy aparatem (łatwiejsza edycja). Warto, żebyś spróbował obu opcji, a z każdą z nich wiążą się plusy i minusy. Na pewno plusem nagrywania w aplikacji TikTok jest bezpośrednia dostępność filtrów i muzyki. Osobiście korzystam z aparatu telefonu i zewnętrznej aplikacji do edycji wideo, ponieważ jest to dla mnie wygodniejsze, ale decyzję musisz podjąć sam, najlepiej próbując obu metod. 😀
  6. Przetrzyj obiektyw aparatu! Często popełniany błąd, który może zadecydować o tym, jaki ostateczny efekt otrzymamy.
  7. Rozgrzej aparat mowy. Kilka ćwiczeń rozgrzewających jamę ustną i struny głosowe przed nagraniem wideo, albo wystąpieniem publicznym sprawi, że nasz głos będzie przyjemniejszy w odbiorze, a my sami będziemy się mniej męczyć i możemy uniknąć efektu przesuszonego gardła (jak widać nagrywanie TikToków nie tylko pomoże nam zdobyć odbiorców, ale pozwoli również zadbać o zdrowie aparatu mowy ;)).
  8. Wyglądaj reprezentatywnie i schludnie. Tworząc wideo dla marki jesteś jej ambasadorem, więc powinieneś dobrze się prezentować. Nie musisz od razu wciskać się w marynarkę (chyba, że np. je sprzedajesz, albo Twoja profesja wymaga takiego stroju), a czasem dresy też mogą być najbardziej odpowiednie (np. Twoja marka nawiązuje, np. do streetwearu wtedy +10% do autentyczności i pozytywnego odbioru marki ;)).
  9. Nagrywaj!

Najważniejsze założenia:

  1. Miej stałego prowadzącego. Postaw na jedną do trzech osób, które będą twarzą Twojej marki na TikToku. Najlepiej, żeby to byli stali, pewni pracownicy, którzy są silnie związani z Twoją firmą, np. Ty będziesz taką osobą. 😉 Lepiej nie stawiać na świeżo zatrudnione osoby, gdyż istnieje ryzyko, że szybciej odejdą z Twojej firmy, niż osoby które pracują tam od kilku lat.
  2. Zadbaj o dużą częstotliwość. Od 1 do 4 filmów dziennie, w szczególności jak dopiero zaczynasz swoją przygodę, ale jeśli nie masz sił przerobowych to publikowanie 3-4 w tygodniu też będzie dobre.
  3. Bądź regularny. Tydzień w tydzień tyle samo filmów o podobnej porze i w ten sam dzień. Rób tak, ponieważ Twoi odbiorcy będą spodziewać się w tym czasie materiałów od Ciebie.

A co z reklamami na TikToku?

Kiedy firmy całkiem dobrze radzą sobie na rynku i zaczynają przynosić zyski, spora część przedsiębiorców zaczyna myśleć o inwestowaniu kapitału w promocję firmy w mediach społecznościowych, najczęściej na Facebooku. Ale jak się to robi na TikToku?

Przedsiębiorcom przychodzi z pomocą dedykowana platforma, czyli Tiktok for business (w sierpniu 2021 nie ma jeszcze dostępnej wersji po polsku).

Jak zrobić swoją pierwszą kampanię na Tiktoku?

Na szczęście nie jest to takie trudne. Tutaj znajdziesz link do wideo, który w łatwy i szybki sposób tłumaczy, jak zacząć używać TikTok Ads Manager.

TikTok udostępnia również materiały dotyczace struktury kampanii (https://youtu.be/j1Gp4qpk1iY), formatów reklamowych (https://youtu.be/RJgVrsAYKE8) oraz narzędzi kreatywnych i najlepszych praktyk (https://youtu.be/pCNDDMRweNg).

Jeśli masz wątpliwości, czy Twoja marka odnalazłaby się na TikToku, napisz do nas, a na pewno Ci pomożemy. 😉

Podobało Ci się? Udostępnij artykuł znajomym:

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on whatsapp
Share on linkedin
StronaBiznesu.pl

StronaBiznesu.pl - jesteśmy agencją marketingową i sprawiamy, że internet pracuje na zyski Twojej firmy 24/7! Dbamy o silny wizerunek firm w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej, optymalizacji SEO i efektywnym działaniom w social media - napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Pytanie do autora?

    Marcin Merchel
    Marcin Merchel

    Pytanie do autora?

    Marcin Merchel
    Marcin Merchel
    Ranking Najlepszych Narzędzi Email

    Szukasz agencji Social Media?

    Sprawdź naszą ofertę

    instagram mockup identyfikacja wizualna
    Powiązane artykuły:
    Biznes
    [LISTA TOP 25] – Filmy o biznesie

    Lista 25+ filmów biznesowych, które zainspirują i zmotywują Cię do działania. Wierzymy, że czas spędzony w domu nie pójdzie na marne! 💪

    Bezpłatna konsultacja

    Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku.

    Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.

    Bezpłatna konsultacja

    Zaproponujemy Ci tylko takie rozwiązanie, które będzie dopasowane do Twojego biznesu. Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku. Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.