Zarządzanie Centrum Kontaktów na Facebooku

Odwiedź Centrum Reklam

Centrum reklam, to miejsce gdzie będą pojawiać się kontakty do Twoich potencjalnych klientów, którzy wypełnili formularz kontaktowy do Twojej firmy (poprzez kampanię reklamową).

Aby skontaktować się z zebrana bazą potencjalnych klientów, wejdź na swój fanpage i po lewej stronie w menu wybierz opcję „Centrum Kontaktów” (krok #1). Jeśli robisz to po raz pierwszy, Facebook poprosi Cię o zaakceptowanie regulaminu oraz poszanowanie danych użytkowników (krok #2).

Centrum kontaktów

Zarządzenie klientami w Centrum Kontaktów

Facebook stworzył swój autorski system zarządzanie klientami (ang. CRM, Customer Relationship Management). Jest to system, który pozwala Ci na porządkowanie kontaktów ze względu na etap zakupu, a także dodawanie notatek z rozmowy oraz przydzielanie pracowników.

Już nie musisz przepisywać kontaktów do Excela. Autorski system Facebooka bardzo ułatwia pracę z klientem, o ile potrafimy z niego korzystać i wykorzystujemy go zgodnie z przeznaczeniem.

Etapy lejka sprzedażowego

Etapy będą różnić się w każdej firmie.

Etapy lejka sprzedażowego dzielą się na:

  1. Nieprzetworzone – nie podjęto żadnych akcji
  2. W trakcie pozyskiwania – czyli np. zadzwoniliśmy i ustalamy szczegóły z klientem
  3. Interesujące kontakty – np. klienci, którzy wyrazili chęć zakupu usługi
  4. Konwertowane kontakty – osoby, które stały się Twoimi klientami

Dodawanie etykiet

Funkcja etykiet istnieje wyłącznie po to, aby segregować klientów, a tym samym aby łatwiej było Ci odnaleźć konkretnych klientów, bądź grupy do których przynależą. Klientów możesz podzielić dowolnie, według upodobań i standardów istniejących w Twojej firmie, np. ze względu na:

  • typ usługi jakiej potrzebuje klient
  • budżet
  • branża
  • trudność
  • itd.

Etykiety możesz przypisywać do klientów, klikając na danego klienta:

Etykiety w Centrum Kontaktów Facebook

Właściciele kontaktu

Opcja przydatna w większych firmach, gdzie pracuje wielu pracowników/sprzedawców lub Twoja firma dzieli się na poszczególne działy. Po przypisaniu właścicieli do poszczególnych kontaktów, możesz zacząć filtrować kontakty właśnie według właścicieli (lub znajdować te jeszcze do nikogo nie przypisane).

Dodawanie notatek

Notatki pomagają w zapamiętywaniu waznych informacji dotyczących Twoich potencjalnych klientów. Możesz tutaj wpisać przebieg rozmowy lub cokolwiek innego zechcesz – klient nigdy nie zobaczy Twoich notatek, etapów ani etykiet, które do niego przypisano.

Centrum Kontaktów Facebook Notatki

Przypomnienia

Dzięki ustawieniu przypomnienia, Facebook w odpowiednim momencie powiadomi Cię (np. o umówionym spotkaniu).

Podsumowanie

Pamiętaj, że pozyskanie klienta to zaledwie początek drogi. Ktoś po drugiej stronie monitora wykazał zainteresowanie Twoją usługą i powiedzilił się swoimi danymi osobowymi – to ogromny kredyt zaufania w Twoim kierunku.

Teraz należy doprowadzić do transakcji i zapewnić klientowi usługę takiej jakiej oczekuje.

Proste rady, które zwiększą Twoje dochody 2-krotnie

  • Zawsze odzywaj się do klientów maksymalnie w ciągu 24 godzin od momentu wysłania formularza,
  • Twoje szanse tak naprawdę maleją z każdą kolejną godziną, jeśli uda Ci się zadzwonić do klienta w ciągu kilku minut – ten będzie zachwycony (gwarantujemy Ci to!!),
  • Pamiętaj o szczególnych potrzebach swoich klientów (Po to masz notatki! Jeśli, dla przykładu, klient preferuje kontakt przez SMS, to zapisz to w swoich notatkach i kontaktuj się z nim tak jak tego zażyczył.),

Dziękuję, że czytasz naszego bloga! Jeśli pozyskujesz klientów za pomocą Facebooka lub Instagrama, podziel się swoimi wnioskami w komentarzach. Z chęcią dowiem się jaki masz punkt widzenia i czy udało Ci się zbudować silny kanał pozyskiwania klientów! : )

Jeśli nadal planujesz działania w mediach społecznościowych – napisz do mnie na adres kontakt@stronabiznesu.pl! ; )

Zobacz również

Podobało Ci się? Udostępnij artykuł znajomym:

StronaBiznesu.pl - jesteśmy agencją marketingową i sprawiamy, że internet pracuje na zyski Twojej firmy 24/7!

Najnowsze komentarze
    O nas

    Dbamy o silny wizerunek Twojej marki w Internecie. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy i efektywnym działaniom w social media – napędzamy Twój biznes o nowych klientów.

    Pytanie do autora?

    Sebastian Kowalewski
    Sebastian Kowalewski

    Pytanie do autora?

    Sebastian Kowalewski
    Sebastian Kowalewski

    Szukasz agencji Social Media?

    Sprawdź naszą ofertę

    instagram mockup identyfikacja wizualna
    pierwszy artykuł

    Zarządzanie Centrum Kontaktów na Facebooku

    Bezpłatna konsultacja

    Zaproponujemy Ci tylko takie rozwiązanie, które będzie dopasowane do Twojego biznesu. Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku. Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.

    Bezpłatna konsultacja

    Wypełnij poniższy formularz, a w ciągu 24 godzin zadzwoni do Ciebie nasz Specjalista i przeprowadzi Cię przez proces, krok po kroku.

    Pracujemy Poniedziałek – Piątek w godzinach 9:00 – 15:00.