Odwiedź Centrum Reklam
Centrum reklam, to miejsce gdzie będą pojawiać się kontakty do Twoich potencjalnych klientów, którzy wypełnili formularz kontaktowy do Twojej firmy (poprzez kampanię reklamową).
Aby skontaktować się z zebrana bazą potencjalnych klientów, wejdź na swój fanpage i po lewej stronie w menu wybierz opcję „Centrum Kontaktów” (krok #1). Jeśli robisz to po raz pierwszy, Facebook poprosi Cię o zaakceptowanie regulaminu oraz poszanowanie danych użytkowników (krok #2).
![Centrum kontaktów](https://stronabiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/07/Centrum-kontaktow.png)
Zarządzenie klientami w Centrum Kontaktów
Facebook stworzył swój autorski system zarządzanie klientami (ang. CRM, Customer Relationship Management). Jest to system, który pozwala Ci na porządkowanie kontaktów ze względu na etap zakupu, a także dodawanie notatek z rozmowy oraz przydzielanie pracowników.
Już nie musisz przepisywać kontaktów do Excela. Autorski system Facebooka bardzo ułatwia pracę z klientem, o ile potrafimy z niego korzystać i wykorzystujemy go zgodnie z przeznaczeniem.
Etapy lejka sprzedażowego
Etapy będą różnić się w każdej firmie.
Etapy lejka sprzedażowego dzielą się na:
- Nieprzetworzone – nie podjęto żadnych akcji
- W trakcie pozyskiwania – czyli np. zadzwoniliśmy i ustalamy szczegóły z klientem
- Interesujące kontakty – np. klienci, którzy wyrazili chęć zakupu usługi
- Konwertowane kontakty – osoby, które stały się Twoimi klientami
![](https://stronabiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/07/Facebook-CRM-etap-1.png)
Dodawanie etykiet
Funkcja etykiet istnieje wyłącznie po to, aby segregować klientów, a tym samym aby łatwiej było Ci odnaleźć konkretnych klientów, bądź grupy do których przynależą. Klientów możesz podzielić dowolnie, według upodobań i standardów istniejących w Twojej firmie, np. ze względu na:
- typ usługi jakiej potrzebuje klient
- budżet
- branża
- trudność
- itd.
Etykiety możesz przypisywać do klientów, klikając na danego klienta:
![Etykiety w Centrum Kontaktów Facebook](https://stronabiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/07/Etykiety-w-Centrum-Kontaktow-Facebook.png)
Właściciele kontaktu
Opcja przydatna w większych firmach, gdzie pracuje wielu pracowników/sprzedawców lub Twoja firma dzieli się na poszczególne działy. Po przypisaniu właścicieli do poszczególnych kontaktów, możesz zacząć filtrować kontakty właśnie według właścicieli (lub znajdować te jeszcze do nikogo nie przypisane).
![](https://stronabiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/07/Wlasciciel-leada-centrum-kontaktow.png)
Dodawanie notatek
Notatki pomagają w zapamiętywaniu waznych informacji dotyczących Twoich potencjalnych klientów. Możesz tutaj wpisać przebieg rozmowy lub cokolwiek innego zechcesz – klient nigdy nie zobaczy Twoich notatek, etapów ani etykiet, które do niego przypisano.
![Centrum Kontaktów Facebook Notatki](https://stronabiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/07/Centrum-Kontaktow-Facebook-Notatki.png)
Przypomnienia
Dzięki ustawieniu przypomnienia, Facebook w odpowiednim momencie powiadomi Cię (np. o umówionym spotkaniu).
![](https://stronabiznesu.pl/wp-content/uploads/2021/07/Centrum-Kontaktow-Przypomnienie.png)
Podsumowanie
Pamiętaj, że pozyskanie klienta to zaledwie początek drogi. Ktoś po drugiej stronie monitora wykazał zainteresowanie Twoją usługą i powiedzilił się swoimi danymi osobowymi – to ogromny kredyt zaufania w Twoim kierunku.
Teraz należy doprowadzić do transakcji i zapewnić klientowi usługę takiej jakiej oczekuje.
Proste rady, które zwiększą Twoje dochody 2-krotnie
- Zawsze odzywaj się do klientów maksymalnie w ciągu 24 godzin od momentu wysłania formularza,
- Twoje szanse tak naprawdę maleją z każdą kolejną godziną, jeśli uda Ci się zadzwonić do klienta w ciągu kilku minut – ten będzie zachwycony (gwarantujemy Ci to!!),
- Pamiętaj o szczególnych potrzebach swoich klientów (Po to masz notatki! Jeśli, dla przykładu, klient preferuje kontakt przez SMS, to zapisz to w swoich notatkach i kontaktuj się z nim tak jak tego zażyczył.),
Dziękuję, że czytasz naszego bloga! Jeśli pozyskujesz klientów za pomocą Facebooka lub Instagrama, podziel się swoimi wnioskami w komentarzach. Z chęcią dowiem się jaki masz punkt widzenia i czy udało Ci się zbudować silny kanał pozyskiwania klientów! : )
Jeśli nadal planujesz działania w mediach społecznościowych – napisz do mnie na adres kontakt@stronabiznesu.pl! ; )
Najnowsze komentarze