Przygotowaliśmy dla Ciebie listę tematów na posty, z podziałem na ich cele – posty angażujące społeczność, edukacyjne, przedstawiające markę oraz promocyjne (reklamowe, generujące przychody).
Bez owijania w bawełnę, poniżej pomysły co można (i warto) publikować w social mediach.
Posty na zaangażowanie
- Ankieta lub głosowanie,
- Zapytaj ludzi o rekomendacje (np. książek, potem możesz zrobić z tego artykuł lub rapot),
- Recenzja usługi, produktu, książki,
- Piątkowy mem,
- Przepisy (na posiłki lub na sukces),
- Motywacja (sprawdź hashtag #motivationalmonday na Twitterze)
- GIF’y
- Cytaty
- AMA (Zapytaj mnie o cokolweik, eng. Ask Me Anything)
- Prośba o pomoc w dokonaniu wyboru
- Święta specjalne (przejrzyj nasz autorski kalendarz świąt)
- W tym dniu w historii… (kartka z historii)
- Wydarzenia – stwórz własne lub z zdaj relację z cudzego
- Live’y
Świadomość marki
- Nieznany fakt o naszych usługach lub produktach
- Ocena klienta (opinia)
- Powiedz społeczności o Twoich planach na najbliższą przyszłość
- Osiągnięcie (w tym miesiącu/roku)
- Realizacje i studium przypadku (case study, metamorfozy, itp.)
- Zdjęcia w siedzibie firmy
- Kulisy pracy firmy
Wiedza i edukacja
- Szybka porada
- Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- Ciekawostka (która niesie za sobą jakiś morał lub naukę)
- Poradnik (np. post na blogu)
- Post typu „jak zrobić…”
- Statystyka (np. w postaci infografiki)
- Ciekawy i przydatny link (lub zbiór linków)
- Prasówki i przeglądy
- Newsy z branży
Reklama produktu lub usługi
- Akcje zniżkowe i promocje
- Przedstaw swoje usługi i ich zakres
- Wideo tłumaczące czym jest usługa
Podczas wymyślania postów, zwróć szczególną uwagę na klientów i problemy jakich doświadczają, a następnie pokaż jak Twój produkt lub usługa może te problemy rozwiązać. Na początku przedstaw się krótko, powiedz co oferujesz i dlaczego powinni się tym zainteresować, co powinni zrobić jeśli są zainteresowani.
Zadaj też sobie pytanie – co zostanie w głowie czytelnika po przeczytaniu (wiedza, darmowy ebook, uczucie zadowolenia, itp.)? Apeluj do wartości odbiorców (np. jeśli popierają ruchy ekologiczne, Ty także zacznij brać udział w tego typu inicjatywach!
Pomysły na konkretne tematy
Przy poszukiwaniu pomysłów na posty, możesz także posłużyć się generatorami tematów takimi jak:
- Generator tematów na bloga od HubSpot,
- Narzędzie Answer The Public, które generuje setki skojarzeń do wybranych słów,
- Lista pomysłów od QuickSprout oraz CoSchedule,
- masę ciekawych pomysłów znajdziesz też w Google, Pinterest, Twitterze oraz na Instagramie (wpisując po hashtagach).
Potrzebujesz aby ktoś poprowadził profil Twojej firmy na Facebooku i Instagramie? Zgłoś się do nas na adres: kontakt@stronabiznesu.pl
Najnowsze komentarze