Twoje konto na Facebooku (czy to prywatne czy biznesowe) zawsze może zostać zablokowane. Dzieję się to nagle, często bez podania przyczyny. Co zrobić w sytuacji gdy konto reklamowe zostaje zablokowane? Jak poradzić sobie z problemem blokady konta reklamowego?
Z tego artykułu dowiesz się jak sobie poradzić.
Jak odblokować konto reklamowe Facebook?
Na początku warto wspomnieć, że istnieje kilka rodzajów blokady konta reklamowego. Aby mieć lepszą świadomość zaistniałego problemu i tym samym lepszą pozycję startową podczas rozmów z Centrum Pomocy Facebooka, spróbuj rozpoznać do jakich funkcji masz ograniczony dostęp:
- blokada funkcji reklamowych dla konta prywatnego – oznacza to, że Twoje konto reklamowe działa, ale Facebook zablokował Tobie możliwość używania reklam (np. ze względu na udostępnianie nieodpowiednich treści). Blokada funkcji reklamowych nie ma wpływu na Twoje prywatne konta. Jeśli inni współ-administratorzy mają dostęp do konta reklamowego – najprawdopodobniej nałożone na Ciebie właśnie tę blokadę,
- blokada konta reklamowego – nikt mający dostęp do konta reklamowego nie ma do niego dostępu, wyłączone są takie funkcje jak podgląd reklam, uruchamiania kampanii, a nawet ich zatrzymywanie – co w praktyce oznacza, że reklamy mogą nadal się wyświetlać i nie ma możliwości, aby je wyłączyć!
To nie wszystko. Przed rozmową z Centrum Pomocy, warto zadbać o to, aby dać Facebookowi wszelkie możliwe powody do zmiany swojej decyzji i odblokowaniu konta. Zabezpiecz swoje konta przed włamaniami:
Włącz dwuskładnikową weryfikację konta
Czasem blokady są nakładane na konta uznane przez platformę za niewystarczająco zabezpieczone. Dlatego przed procesem weryfikacji konta sprawdź czy aby na pewno wszyscy administratorzy konta mają włączone uwierzytelnianie 2-składnikowe. Poniżej zamieszczamy instrukcję, jak to zrobić:
- Otwórz Menedżer Firmy i wybierz opcję „Ustawienia firmowe„.
- Wybierz opcję „Informacje o firmie” w lewym panelu nawigacji.
- Znajdź opcję „Uwierzytelnianie dwuskładnikowe” (prawdopodobnie ustawiona na „Nie jest wymagana” lub „nikt”).
- Zmień ustawienie na „Wymagane dla wszystkich” lub „Wszyscy„.
Teraz gdy masz już odpowiednie przygotowanie, wyślemy do Facebooka prośbę o weryfikację konta. Poniżej przedstawiliśmy kilka możliwości:
1. Wyślij prośbę o weryfikację jakości konta
- Przejdź do zakładki „jakość konta”
- Kliknij niebieski przycisk „poproś o weryfikację”
Jak długo trwa weryfikacja konta reklamowego przez Facebook?
Zespół Facebooka rezerwuje sobie do 5 dni na weryfikację zgłoszenia. Jeśli opcja „poproś o weryfikację” nie jest dla Ciebie dostępna (szary przycisk jak na załączniku poniżej), oznacza to, że zgłoszenie zostało już wysłane lub rozpatrzone, a brak aktywacji konta wiąże się z negatywną oceną zgłoszenia przez Facebook.
1.1 Spróbuj wysłać prośbę jeszcze raz
Jeśli powyższa metoda nie przyniosła skutku, istnieje jeszcze coś co Facebook nazywa „procedurą usuwania usterek”. Kroki są następujące:
- Wyczyść przeglądarkę z plików cookies (ciasteczek) oraz upewnij się, że wszystkie programy blokujące reklamy (Ad Blocker) są wyłączone. Następnie przejdź do zakładki jakość konta i sprawdź czy przycisk „poproś o weryfikację” jest ponownie dostępny.
- Jeśli powyższe nie zadziała – otwórz okno incognito w innej przeglądarce (np. Chrome), oraz na innym urządzeniu. Ponownie przejdź do zakładki jakość konta i sprawdź czy przycisk apelacji jest dostępny. Jeśli tak, spróbuj ponownie przesłać prośbę o weryfikację konta.
Jeśli przycisk nadal nie jest aktywny – niestety, według Facebook to jedyna metoda złożenia odwołania, a sama decyzja o blokadzie jest „ostateczna”.
Ale my się nie poddajemy! 😉
Nie bacząc na to co mówi Facebook, istnieje jeszcze kilka możliwych opcji odwołania od decyzji Facebooka.
2. Skontaktuj się z centrum pomocy dla firm Facebooka
Bezpośredni kontakt z kimś od Facebooka będzie tutaj kluczowy, aby poznać przyczyny blokady konta i wyjaśnić sprawę. Jako pierwszy krok, odwiedź centrum pomocy dla firma, za pomocą tego linka.
Kliknij przycisk „rozpocznij”:
Następnie wybierz zablokowane konto reklamowe z listy:
Facebook poprosi Cię o wybranie rodzaju problemu, w tym wypadku zaznacz „moje konto reklamowe zostało zablokowane”:
Pozostało tylko wypełnić dane kontaktowe i opisać krótko problem.
Na koniec kliknij niebieski przycisk „rozpocznij czat”.
Formularz przeniesie Cię do Messengera, gdzie odezwie się do Ciebie ktoś z centrum pomocy Facebooka.
Jak to mówią – „każdy powód jest dobry”, dlatego podczas rozmowy z konsultantem, zawsze warto podać swój punkt widzenia, aby Facebook miał się do czego odnieść. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładowych wariantów wypowiedzi:
- Nie mam pewności, które zasady zostały naruszone. Proszę o wyjaśnienie powodów blokady.
- Proszę o ponowną weryfikację konta. Uważamy, że konto zostało zablokowane przypadkowo, nie widzimy przesłanek do permanentnej blokady.
- Wraz z administratorami, jesteśmy po szczegółowej lekturze „zasad dotyczących reklam”. Zdajemy sobie sprawę z naruszenia zasad zamieszczania reklam. Jednocześnie uważamy, że decyzję o blokadzie za nazbyt radykalną i chcielibyśmy dostać szansę na poprawę.
Podczas rozmowy, pracownik Facebooka najczęściej nie będzie nic w stanie zrobić – co jest prawdą. Ale może w Twoim imieniu poprosić odpowiedni dział o ponowną weryfikację konta. Tego właśnie potrzebujesz!
3. Zgłoś problem za pomocą konta prywatnego
Jeśli dotychczasowy próby nie zakończyły się sukcesem, spróbuj zgłosić problem do Facebooka za pomocą swego konta prywatnego, wchodząc na stronę facebook.com:
Wybierz opcję „zgłoś problem”:
Następnie kliknij „wystąpił błąd”:
Przeniesie Cię do formularza kontaktu z Facebookiem. W przypadku zablokowania konta reklamowego, trzeba będzie wybrać opcję reklamy (5), następnie wybrać temat wiadomości – czyli problemy z kontem (6), następnie wariant „Nie można uzyskać dostępu do konta reklamowego lub tworzyć reklam” (7), opisać problem (8) i wysłać wiadomość (9).
4. Odwołaj się do Ministerstwa Cyfryzacji
Jeśli zawiodły naprawdę wszystkie dostępne środki, mamy dla Ciebie jeszcze jednego asa w rękawie! Jest to dodatkowa instancja odwoławcza, do której możesz odwołać się w przypadku blokady treści lub kont na Facebooku.
Polska jako pierwszy kraj na świecie, podpisała tego rodzaju umowę z Facebookiem.
Wszystko to w imię wolności słowa w Internecie!
Podsumowanie
Co zrobić, gdy konsultant stwierdzi, iż blokada konta jest słuszna?
Zawsze możesz odwołać się od decyzji jeszcze raz! Nie istnieje żaden limit.
Jeśli chcesz skontaktować się z Facebookiem, przeczytaj ten artykuł.
Najnowsze komentarze